جلسه شورای عالی کار که از صبح امروز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده در حال برگزاری است و هنوز رقمی برای افزایش دستمزد کارگران در سال آینده تعیین نشده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، سه ضلع جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت امروز با حضور «سید صولت مرتضوی» در جلسه شورای عالی کار حضور دارند و هنوز اعداد و ارقامی از سبد معیشت و حتی دستمزد کارگران برای سال آینده به صورت رسمی اعلام نشده است.
 
در این جلسه، مباحث جدی و فشرده با تاکید بر سه جانبه‌گری نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت بر روی رقم سبد معیشت و تعیین مزد کارگران صورت می‌گیرد.
 
توافق یا اجماعی بر روی اعداد و ارقام سبد معیشت و درصد مزد کارگران صورت نگرفته این در حالی است که در بعضی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اعداد سبد معیشت اعلام شده است که مورد تایید جامعه کارگری، کارفرمایی و حتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.
 
جلسه امروز شورای عالی کار تا زمانی که توافق و جمع‌بندی صورت نگیرد، به کار خود ادامه می‌دهد تا تصمیم کارشناسی و منطقی نسبت به دستمزد کارگران ارائه شود.
 
گمانه‌زنی‌ها برای تعیین مزد کارگران در سال 1402 همچنان ادامه دارد.
 
دستمزد کارگران برای سال آینده، طبق ماده 41 قانون کار، بر پایه نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و سبد معیشت تعیین می‌شود.

لینک کوتاه
افزایش حقوق کارگران مذاکرات

اخبار مرتبط

نظرات شما