وزیر جهاد کشاورزی از عرضه مستقیم کالاهای اساسی تنظیم بازاری و میوه شب عید در نمایشگاه محصولات کشاورزی در سراسر کشور خبر داد و گفت: تولیدکنندگان در این نمایشگاه‌ها تولیدات خود را به طور مستقیم و با تخفیف 10 تا 20 درصدی عرضه می‌کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، سید جواد ساداتی‌نژاد - وزیر جهاد کشاورزی - در مراسم افتتاحیه "مراکز عرضه کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی و صنایع غذایی" در جمع خبرنگاران، گفت: آغاز سال نو و با فاصله اندک آغاز ماه مبارک رمضان را پیش رو داریم که سبب به اوج رسیدن میزان مصرف خواهد شد.

وی افزود: در وزارت جهادکشاورزی و ستاد تنظیم بازار در راستای کمک و آرامش بازار طرح "فجر تا فطر" تصمیم‌گیری شده که از بهمن ماه آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و 33 قلم کالا با کاهش قیمت 10 تا 25 درصدی در مجموع فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور عرضه می‌شود.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، یادآور شد: با توجه به این که عموما با نزدیک شدن به ایام عید افزایش قیمت صورت می‌گرفت، این طرح در ثبات قیمت‌ها اثرگذار است.

وی از عرضه کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی و صنایع غذایی در مراکز عرضه خبر داد و گفت: همچنین با کمک اتاق تعاون کشور، مجموع تولیدکنندگان، میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران و شرکت‌های تعاونی مصرف مختلف در سراسر کشور، نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و غذایی در استان‌ها راه‌اندازی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه‌ها از روز جاری، افزود: این نمایشگاه‌ها تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت تا کالاهای تنظیم بازاری را با قیمت مصوب به مردم عرضه کند.

به گفته وی، تولیدکنندگان در این نمایشگاه تولیدات خود را به صورت مستقیم عرضه خواهند کرد که با تخفیف 10 تا 20 درصدی و کمتر از قیمت بازار است.

بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی ساداتی‌نژاد اظهار امیدواری کرد؛ مجموعه برنامه‌ریزی‌ها موجب شود تا فضای بازار آرام باشد و دسترسی شهروندان و مردم به کالاها با قیمتی نازل‌تر از قیمت بازار، توسط تولید کنندگان انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی درباره عرضه میوه شب عید نیز گفت: میوه شب عید در همه نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با قیمت مصوب ارائه می‌شود و در کل استان‌های کشور نیز تامین آن انجام شده است.

وی ادامه داد: کالاهای تنظیم بازاری مانند مرغ، گوشت، برنج، شکر و ... در نمایشگاه عرضه مستقیم ارائه می‌شود و همچنین این کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور نیز با قیمت مصوب تنظیم بازار عرضه می‌شود.

گفتنی است؛ مراکز عرضه کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی و صنایع غذایی 18 تا 27 اسفند ماه در " بوستان ولایت"، "بوستان پلیس" و "مصلی امام خمینی (ره)" و همزمان در 100 فروشگاه تعاونی مصرف در کلیه استان‌ها پذیرای بازدیدکنندگان است.

لینک کوتاه
کالاهای اساسی تنظیم بازار میوه شب عید نمایشگاه محصولات کشاورزی

اخبار مرتبط