رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: اگر عرضه توسط بانک مرکزی زیاد شود؛ با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال قرار داریم، کاهش بیشتر قیمت‌ها و حباب سکه را شاهد خواهیم بود.

به گزارش نسیم اقتصاد، نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که احیای برجام، چه تاثیری می‌تواند روی بازار طلا و سکه بگذارد؟ می‌گوید: احیای برجام یک موضوع است، ولی خبرهای سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا می‌تواند نقش محوری در رابطه با نوسانات بازار ارز و طلا و سکه داشته باشد.
 
بذرافشان می‌افزاید: دلیل اصلی، کنترل قیمت‌ها در بازار داخلی و نوسانات اونس جهانی و عرضه و تقاضا در بازار اثر دارد. اگر عرضه توسط بانک مرکزی زیاد شود؛ با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال قرار داریم، کاهش بیشتر قیمت‌ها و حباب سکه را شاهد خواهیم بود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که در زمان افزایش قیمت‌ها، شاهد افزایش صف خرید طلا و سکه بودیم. حالا با توجه به کاهش قیمت‌ها، صف فروش ایجاد شده است؟ عنوان می‌کند: هر کس طبق یک دیدی وارد بازار شده است. من همان زمان هم گفتم که شرایط بازار طلا و سکه ریسک خود را دارد و کسانی که وارد این بازار می‌شوند، باید هم ریسک افزایش و هم ریسک کاهش را قبول کنند.
 
رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح می‌کند: یک دلیلی که مردم وارد این بازارها می‌شوند، حفظ ارزش پول ملی است؛ وگرنه در گذشته طلا را به عنوان یک سرمایه درازمدت می‌خریدند و یا به صورت زینتی استفاده می‌کردند.

لینک کوتاه
بازار طلا قیمت طلا سکه برجام

اخبار مرتبط

نظرات شما