قیمت خودرو در آخرین روزهای سال جاری و در آستانه سال نو در حالی کاهش قیمت را تجربه کرد که هنوز خریدار و فروشنده چندانی در بازار حضور ندارد.  

به گزارش نسیم اقتصاد، بازار خودرو این روزها با کاهش چشمگیر معاملات روبروست. هر چند بسیاری از افراد که سرمایه‌ای در حد خرید خودرو دارند، با هدف حفظ قدرت خرید و نه استفاده شخصی وارد بازار خودرو می‌شوند اما نوسانات شدید قیمت ارز و ابهام در آینده پیش روی این بازار مانع از ریسک فروشندگان شده است.
 
انتشار اخباری در خصوص آغاز دور جدیدی مذاکرات و قوت گرفتن احیای برجام کافی بود تا معادلات بازار ارز و به تبع آن بازار خودرو را دستخوش تغییر کند.
 
این چنین بود که افزایش قیمت‌های چند ده میلیونی جایشان را به کاهش نرخ‌های چند ده میلیونی در بازار دادند اما نکته مهم اینجاست که هنوز بازار به ثباتی درخور نرسیده است. ثباتی که تضمین کند خرید و فروش در نرخ‌های پایین صورت گیرد.
 
از سوی دیگر بر اساس اعلام سخنگوی وزارت صمت، طرح ثبت نام بدون قرعه کشی خودرو از شنبه آغاز می‌شود و متقاضیان خرید خودروی داخلی از 20 الی 23 اسفند فرصت دارند حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد و مبلغ 100 میلیون تومان در آن مسدود کنند. همچنین متقاضیان نباید پلاک فعال به نام خود داشته باشند و طی 48 ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو نخریده باشند.
 
این اقدام به بخشی از تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار نیز پاسخ می‌دهد. طبق گفته کارشناسان افزایش عرضه می‌تواند اثر مثبتی بر روی بازار خودرو داشته باشد.
 
آخرین قیمت‌ها در آخرین روزهای سال

 
بر این اساس بررسی‌ها نشان می‌دهد بهای کوییک دنده‌ای S و ساینا S دنده‌ای‌ که در رده خودروهای ارزان طبقه‌بندی می‌شوند بین 30 تا 45 میلیون کاهش را تجربه کرده و به ترتیب در محدوده 370 و 365 میلیون تومان فروخته می‌شوند.
 
قیمت پژو 206 تیپ 2 به 520میلیون رسیده است که نسبت به هفته گذشته 90 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. قیمت پژو 206 تیپ 5 نیز با کاهش پنجاه میلیون تومانی در یک هفته به بهایی حدود ششصد میلیون تومان فروخته می‌شود.
 
کاهش نرخ دنا اتوماتیک توربو پلاس در یک هفته 65 میلیون تومان گزارش شد. این خودرو البته در محدوده قیمتی 890 میلیون تومان فروخته می‌شود. در بازار قیمت انواع تیبا بین 350 تا 365 میلیون تومان گزارش شده است. بهای سمند EF7 نیز کمی بیشتر از 560 میلیون تومان گزارش شد. این خودرو کاهش قیمتی را نسبت به هفته گذشته نداشت. در بازار خودروهای جدیدتر، تارا در محدوده بالاتر از 700 تومان و شاهین در محدوده قیمتی 650 میلیون تومان قرار دارند.

لینک کوتاه
قیمت‌ خودرو خودرو کاهش نرخ دنا

اخبار مرتبط

نظرات شما