قیمت طلای جهانی امروز (دوشنبه) با تقویت ارزش دلار جهانی کاهش یافت و مجموعه‌ای از داده‌های جدید این نگرانی را تقویت کرد که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به افزایش نرخ‌ها برای مهار تورم ماندگار ادامه دهند.

به گزارش نسیم اقتصاد، بهای طلا پس از صعود به بالاترین قیمت خود از 15 فوریه در روز جمعه، تا ساعت 6 و 25 دقیقه صبح به وقت شرقی با سه درصد کاهش به 1853 دلار و 50 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.16 درصد کاهش به 1854 دلار و 50 سنت رسید.
 
شاخص دلار بالاتر رفت و شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند مقرون به صرفه‌تر کرد.
 
داده‌ها نشان داد که بخش خدمات ایالات‌متحده در ماه فوریه با ثبت سفارش‌های جدید و اشتغال به بالاترین سطح بیش از یک سال اخیر رشد کرد که نشان می‌دهد رشد اقتصاد در سه ماهه اول ادامه دارد. مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت: اگر داده‌های مربوط به تورم و بازار کار همچنان داغ‌تر از حد انتظار باشد، باید نرخ‌های بهره بالاتر رفته و بیشتر از آنچه سیاست‌گذاران فدرال رزرو در دسامبر پیش‌بینی کرده بودند، باقی بماند.
 
توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند اظهار کرد که می‌تواند سناریویی را متصور شود که در آن بانک مرکزی نرخ بهره ایالات‌متحده را به محدوده 5.5 تا 5.75 درصد برساند. بازارهای پول انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو در ماه سپتامبر به 5.442 درصد برسد.
 
کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز افزود که تورم در منطقه یورو در کوتاه‌مدت بالا خواهد ماند، بنابراین افزایش 50 واحدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در اواخر این ماه به طور فزاینده‌ای قطعی است.
 
بر اساس گزارش رویترز، اگرچه طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره برای کاهش فشار قیمت‌ها، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.2 درصد کاهش به 21.2 دلار رسید، پلاتین 0.7 درصد کاهش یافت و به 970.84 دلار رسید و پالادیوم با 0.6 درصد کاهش به 1443 دلار و 65 سنت رسید.
 
 
 

لینک کوتاه
دلار طلای قعرنشین فلزات ارزشمند

اخبار مرتبط

نظرات شما