قیمت ارز در یک هفته گذشته روزهای پرنوسانی را پشت سرگذاشت و پس از لمس رکورد 60 هزار تومان با افت 10 هزار تومانی مواجه شده و امروز (دوشنبه) به 50 هزار تومان رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، هفته دوم اسفندماه هفته پرنوسانی برای دلار بود و هفتم اسفندماه قیمت دلار در بازارهای غیررسمی وارد کانال 60 هزار تومان شد اما این وضعیت، دوام نداشت و با ورود بانک مرکزی برای کنترل بازار و شروع فعالیت مرکز مبادله ارزی شاهد کاهش قیمت دلار در بازار بودیم.
 
پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان اقتصادی و مسوولان دولتی قیمت ارز را غیرواقعی و ناپایدار اعلام کرده بودند و تاکید داشتند که قیمت‌ها در روزهای آتی ریزشی خواهد بود توصیه می‌کردند که افراد در شرایط هیجانی وارد بازار نشوند چرا که حتما متضرر خواهند شد.
 
همانطور که اشاره شد قیمت دلار در هفتم اسفندماه به 60 هزار تومان رسید و پس از آن هر روز شاهد ریزش قیمت هزار تا دو هزارتومانی قیمت بودیم تا اینکه امروز در نخستین ساعات معاملات دلار فردایی هرات 50 هزار و 700 تومان رسید.
 
در این مدت افرادی که برای کسب سود بیشتر اقدام به خرید دلار کرده بودند چنانچه در شرایط هیجانی دلار 60 هزار تومانی خریده باشند امروز که دلار به 50 هزار تومان رسیده به ازای خرید هر یک دلار، 10 هزار تومان متضرر شده‌اند این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند دلار دوباره به کانال 40 هزار تومان بازمی‌گردد.
 
بنابر اظهارات کارشناسان، تصمیم بانک مرکزی مبنی بر خرید ارز صادراتی پتروشیمی‌ها و معدنی و افزایش اختیارات بانک مرکزی در مهار نرخ ارز نقش موثری در کنترل بازار و کاهش قیمت دلار دارد و در فضای مجازی زمزمه کاهش دلار تا قیمت 45 هزار تومان به گوش می‌رسد.
 
هم اکنون قیمت هر اسکناس دلار در صرافی‌ها 48 هزار و 480 تومان، بازار آزاد 50 هزار و 100 تومان و در مرکز مبادله ارز و طلا 43 هزار و 442 تومان است.

لینک کوتاه
خریداران هیجانی دلار نرخ ارز دلار در صرافی‌ها

اخبار مرتبط

نظرات شما