همزمان با افزایش نرخ مرغ در بازار، قیمت بسته‌های پاک‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به یک ماه قبل تا 25 درصد رشد داشته است  

به گزارش نسیم اقتصاد، فرارو نوشت: قیمت مرغ در میادین میوه‌وتره‌بار به نرخ مصوب رسیده است. هر کیلو مرغ گرم را تقریبا کیلویی 63 هزار تومان می‌فروشند و به‌همین خاطر خرید مرغ کامل که معمولا 1.8 تا دو کیلو وزن دارد، بین 113 تا 126 هزار تومان آب می‌خورد. البته اگر در این چند روز خبرها را پیگیری کرده باشید یا گذرتان به مرغ‌فروشی‌ها افتاده باشد، احتمالا قیمت‌های بیشتری برای یک کیلو مرغ به چشم‌تان خورده است. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که هزینه پاک‌کردن و بسته‌بندی هم به قیمت مرغ اضافه می‌شود، قیمت‌ها نسبت به یک ماه قبل تا 25 درصد افزایش پیدا کرده است. در این مطلب سراغ چندتا از گران‌ترین بسته‌های مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف رفتیم.
 
1- قیمت سینه مرغ برند پویاپروتئین در بسته‌های 1.8 کیلویی الان 255 هزار و 600 تومان است. یک ماه قبل در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بسته 1.8 کیلویی سینه مرغ پویاپروتئین را 207 هزار تومان می‌فروختند و می‌توانیم قیمت یک کیلو از آن را 141 هزار تومان بدانیم. یعنی تقریبا معادل دو کیلو مرغ – نرخ مصوب – و به‌همین خاطر آن را جزو گران‌ترین بسته‌های مرغ پاک‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌دانیم. در این بسته معمولا سه‌تا قطعه سینه بدون استخوان و بدون پوست مرغ وجود دارد که وزن هر کدام آن‌ها حدود 600 گرم است.
 
2- قیمت بسته مرغ خردشده پویا پروتئین با وزن 1.8 کیلوگرم به 196 هزار و 200 تومان رسیده است. تقریبا 30 هزار تومان بیشتر از عددی که در بهمن امسال به عنوان قیمت مصرف‌کننده روی بسته مرغ خردشده پویاپروتئین دیده می‌شد. در این بسته به‌جز ران و سینه مرغ، بال و بازو هم وجود دارد.
 
3- سینه مرغ مهیا پروتئین را در کیسه 1.5 کیلویی 150 هزار تومان می‌فروشند. یکی از بسته‌های جدید مرغ پاک‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که سروشکل بسته‌بندی آن با سایر بسته‌های مرغ و گوشتی تفاوت دارد. رقم 150 هزار تومانی نشان می‌دهد قیمت یک کیلو از آن را معادل 100 هزار تومان درنظر گرفتند.
 
4- قیمت ساق مرغ برند آواپروتئین در بسته 1.8 کیلویی به 217 هزار تومان رسیده است و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این بسته را نسبت به اولین روزهای بهمن امسال، حدود 20 هزار تومان گران‌تر می‌فروشند. با یک ضرب‌وتقسیم ساده به عدد 120 هزار تومان به‌عنوان قیمت یک کیلو از این بسته می‌رسیم که با تقریبا با قیمت یک مرغ کامل برابری می‌کند. در این بسته معمولا 12 تا 15 قطعه ساق مرغ بدون پوست دیده می‌شود.
 
5- قیمت بسته 900 گرمی جوجه زعفرانی برند مهیا پروتئین به حدود 141 هزار تومان رسیده است. یکی دیگر از گرانقیمت‌ترین بسته‌های مرغ پاک‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که قیمت یک کیلو از آن را باید حدود 155 هزار تومان لحاظ کنیم. اوایل بهمن بسته 900 گرمی جوجه زعفرانی برند مهیاپروتئین را نزدیک 120 هزار تومان می‌فروختند. در این بسته معمولا 10 تا 12 قطعه سینه زعفرانی که وزنشان بین 80 تا 100 گرم است، وجود دارد.
 
6- خرید مرغ کامل در میادین میوه‌وتره‌بار با احتساب وزن دو کیلو، الان حدود 126 هزار تومان تمام می‌شود و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرغ کامل را تقریبا با همنی قیمت دست مردم می‌دهند. مثلا بسته 1.8 کیلویی برند آواپروتئین را که داخل آن یم مرغ کامل با پوست وجود دارد، 122 هزار و 400 تومان می‌فروشند.

لینک کوتاه
مرغ قطعه‌بندی گران مرغ کامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای

اخبار مرتبط

پایان گرانی برنج هندی

پایان گرانی برنج هندی

دو منبع دولتی در دومین کشور بزرگ تولیدکننده جهان اعلام کردند که ذخایر برنج هند در آغاز... 17 مرداد 1402

نظرات شما