سازمان حمایت اعلام کرد تولیدکنندگان لوازم خانگی و مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند و واحدهایی که خودسرانه افزایش قیمت داده‌اند، ملزم به برگرداندن قیمت‌ها شده‌اند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، حسین فرهیدزاده در حاشیه قرارگاه ملی نظارت و بازرسی نوروز و ماه رمضان گفت: این نشست، برای تنظیم و نظارت بر بازار در ایام پایانی سال و ماه مبارک تشکیل و در خصوص مشکلات استان‌ها در این زمینه صحبت شد.
 
سرپرست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها با یک اقدام هماهنگ ذیل کمیته اقدام مشترک و با همکاری تعزیرات، اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی، تلاش داریم تا برای تنظیم بازار، از ظرفیت تمام بازرسان مجموعه‌های مختلف استفاده کنیم.
 
فرهیدزاده ادامه داد: برای تنظیم بازار در دو ماه آینده، از تمام ظرفیت‌های خود شامل بازرسان سازمان تعزیرات، اصناف و وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی در همه استان‌ها، همکاران وزارت کشور و بسیج اصناف استفاده کرده تا شبکه‌های تولید و توزیع را به طور کامل بررسی کنند.
 
وی با اشاره به فعال کردن بیش از 60 هزار ناظر افتخاری در سازمان حمایت برای اجرای هرچه بهتر این طرح، اضافه کرد: بهترین ناظرهای‌مان خود مردم هستند. در این رابطه با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی مانند سامانه 124 (تلفنی یا سایت) برای ثبت شکایات در خدمت مردم هستیم و اگر گران‌فروشی اتفاق افتاد، اطلاع‌رسانی شود.
 
فرهیدزاده همچنین اعلام کرد که پیگیر ایجاد یک اپلیکشن برای سامانه 124 هستیم تا مردم ضمن استعلام قیمت، شکایات خود را ثبت و پیگیری کنند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه نظارت قصد داریم از تمام ظرفیت‌های استفاده کنیم. در این راستا فرایندی در وزارت صمت در نظر گرفته شده و طرح جامع شفافیت فروشگاهی مصوب شده که بتوانیم این موضوع را به‌شکل الکترونیکی پیگیری کنیم.
 
سرپرست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یادآور شد: بحث نظارت به تأمین و توزیع بستگی دارد و همکاران در وزارت جهاد کشاورزی و صمت در تلاش برای تأمین کالاهای اساسی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین در حوزه نظارت از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.
 
وی در خصوص افزایش قیمت کالاها تاکید کرد: تولیدکنندگانی که درخواست افزایش قیمت دارند، مستندات را برای ما ارسال می‌کنند و پس از بررسی دفاتر صمت و جهاد، اگر مجوزی برای افزایش قیمت بگیرند، می‌توانند قیمت‌های جدید را اعمال کنند اما اگر مجوز نگیرند، اجازه افزایش قیمت ندارند.
 
فرهیدزاده گفت: لوازم خانگی و مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند و معاونت سرمایه‌ای سازمان حمایت آن واحدهایی را که خودسرانه افزایش قیمت داده‌اند را احضار و به آنها تذکر داده و ملزم به بازگشت قیمت‌ها به قبل شده‌اند.
 

لینک کوتاه
گرانی مواد شوینده لوازم‌خانگی قیمت بازار

اخبار مرتبط

بازار شکلات تلخ شد

بازار شکلات تلخ شد

کاکائو نزدیک به 10 هزار دلار آمریکا در هر تن در نیویورک افزایش یافت زیرا کمبود جهانی... 8 فروردین 1403

نظرات شما