نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران، سفر رییس جمهوری به چین را اتفاقی مثبت در اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: دنیای امروز، دنیای ارتباط و تعامل است و تعامل با چین، روسیه و دیگر کشورها قطعاً به نفع اقتصاد ایران و یک بازی برد - برد است.

به گزارش نسیم اقتصاد، «عباس آرگون» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به سفر رییس جمهوری به چین و تاثیر تعاملات صورت گرفته در این سفر بر اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: چین یکی از شرکای اصلی تجاری ایران در طی سال‌های گذشته به خصوص در زمان تحریم بوده است.
 
وی اظهار داشت: با توجه به صادرات انرژی ایران مانند نفت و نیز دیگر کالاها، همچنین به دلیل واردات از چین و حجم بالای تجارت با این کشور می‌توان از سفر رییس جمهوری به چین به عنوان اتفاقی مثبت در اقتصاد کشور یاد کرد.
 
آرگون خاطرنشان کرد: چین به عنوان دومین قدرت اقتصادی دنیا، روز به روز در حال توسعه، تثبیت جایگاه خود و نیز پیشرفت در حوزه اقتصادی است، همچنین سهم قابل توجهی از اقتصاد و تجارت دنیا در اختیار این کشور قرار دارد.
 
نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تعامل با چین را به نفع ایران دانست و گفت: توسعه تعاملات در حوزه صادرات، سرمایه‌گذاری ایران با چین و نیز استفاده از منابع این کشور می‌تواند کمک‌کننده در توسعه اقتصادی کشور باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: به هر میزان که توسعه تعاملات اقتصادی ایران با دیگر کشورها به غیر از چین افزایش یابد و از ظرفیت اقتصادی این کشورها استفاده شود، به نفع ایران خواهد بود.
 
وی سفر رییس جمهوری به چین را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: همه کشورها متناسب با منافع خود با ایران کار می‌کنند، این موضوع باید مدنظر باشد که دیگر کشورها تا چه میزان حاضر هستند در زمینه سوئیفت، FATF و تحریم با ایران همکاری داشته باشند، زیرا ممکن است کشورها در این زمینه احتیاطی را با ایران داشته باشند.
 
آرگون ادامه داد: باید اقدامی انجام شود تا بتوان از طریق کشف راه‌حل برای رفع کامل اثر تحریم‌ها، محدودیت را به صورت کلی برداشت و از امکانات و منابع به دست آمده استفاده حداکثری را داشت.
 
نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی گفت: بهتر است اقدامی صورت گیرد تا اقتصاد ایران از شرایط پیش‌بینی پذیری بیشتری برخوردار شود و ضمن مصرف درست از سرمایه‌های خارجی، اقدام به استفاده از سرمایه‌های حاضر در کشور در بخش مولد کند.
 
وی بیان کرد: دنیای امروز دنیای ارتباط و تعامل است، تعامل با چین، روسیه و دیگر کشورها قطعاً به نفع اقتصاد ایران است و به عنوان بازی برد - برد تلقی می‌شود که می‌تواند تامین کننده منافع ایران باشد.
 
آرگون به تاثیر سفر رییس جمهوری به چین و تاثیر توافقات انجام شده بر معاملات بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین بحث در این زمینه، مساله مربوط به تامین منابع مالی است، بنگاه‌های اقتصادی حاضر در کشور جزوی از اقتصاد کشور محسوب می‌شوند؛ بنابراین به هر میزان که تعاملات مربوط به صادرات در کشور افزایش یابد، بنگاه‌ها از این موضوع بهره‌مند می‌شوند و به مراتب این مساله بر معاملات بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود.

لینک کوتاه
چین اقتصاد ایران پکن شرکای تجاری تهران

اخبار مرتبط

نظرات شما