وزیر نیرو با اشاره به رشد 20 تا 30 برابری بخش‌های مختلف صنعت آب و برق ایران گفت: ظرفیت تولید برق کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز از 7000 مگاوات به بیش از 90 هزار مگاوات رسیده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز در آیین تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره)، به تحولات صنعت آب و برق پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: این تحولات نسبت به گذشته قابل قیاس نیست، به طوری‌که در بخش‌های مختلف صنعت آب و برق شاهد رشد 20 تا 30 برابری هستیم.
 
خودکفایی و صادرات تجهیزات صنعت برق کشور دو روی یک سکه
 
وزیر نیرو با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی ظرفیت تولید برق در کشور 7000 مگاوات بود، یادآور شد: در آن زمان کشور در حوزه صنعت برق وابستگی کامل به سایر کشورها داشت، به‌طوری‌که کارشناسان صنعت برق فقط مجوز تعویض روغن ترانس برق را داشتند؛ این در حالی است که امروز ظرفیت نیروگاهی صنعت برق کشور بیش از 90 هزار مگاوات است.
 
ساخت نیروگاه در کشورهای مختلف توسط مهندسان ایرانی

 
به گفته وی، اکنون صنعت برق کشور به طور کامل به خودکفایی رسیده‌ است، علاوه بر آن حجم وسیعی از خدمات فنی و مهندسی این عرصه صادر می‌شود و ساخت نیروگاه‌ها در خارج از کشور توسط متخصصان و مهندسان ایرانی صورت می‌گیرد.
 
محرابیان ضمن ابراز خرسندی از اینکه امروز فرآیندهای طراحی، اجرا و نگهداری صنعت برق کشور به طور کامل توسط متخصصان و مهندسان داخلی هدایت می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از کشورهای خارجی و همسایه به خدمات و تجهیزات صنعت برق ایران وابسته‌اند، برای مثال اکنون بخش عمده‌ای از صنعت برق کشور عراق توسط شرکت‌های ایرانی ساخته و نگهداری می‌شود.
 
وزیر نیرو در حاشیه آیین تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) گفت: امروز این افتخار نصیب ما شد تا همزمان با ایام‌الله دهه فجر، همراه کارکنان صنعت آب و برق برای تجدید میثاق و عهد با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در کنار حرم مطهر امام راحل حضور یابیم.
 
وزیر نیرو افزود: بی‌تردید مسئولان کشور در مسیر انقلاب برای حفظ آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و شهدا وظیفه سنگینی دارند که مهمترین آن خدمت بی‌منّت به مردم است. طبیعتا پس از گذشت چهل‌وچهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌هایی در این مسیر رخ داده است، اما مسئولان در بخش‌های مختلف کشور خدمت کردند و توانستند با پیروی از آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در مسیر تداوم راه انقلاب اسلامی ایران و شهدا گام بردارند.

لینک کوتاه
 ظرفیت تولید برق وزیر نیرو

اخبار مرتبط

نظرات شما