معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از روز یکشنبه مصوبه خرید حمایتی مرغ مازاد مرغداران ابلاغ می‌شود که برای تنظیم بازار مرغ بسیار مؤثر و مفید است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، شاهپور علایی‌مقدم در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تغییر رویکرد در سیاست‌های تنظیم بازاری وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: مردمی‌ترین بخش اقتصاد ایران بخش کشاورزی است، یعنی 98 درصد فعالیت‌های بخش کشاورزی توسط مردم، تشکل‌ها و صنوف انجام می‌شود.
 
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یک سال است که بحث تنظیم بازار با اجرای قانون انتزاع، از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده است، افزود: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی واگذاری امور مربوط به تنظیم بازار به تشکل‌ها و اتحادیه‌هاست که بتوانند خودشان را کنترل کنند.
 
وی تصریح کرد: در شورای قیمت‌گذاری و سیاست‌های حمایتی مصوب شد مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات، گوشت و محصولات دیگر از جمله محصولات سبزی، صیفی، پیاز و سیب زمینی به تشکل‌ها واگذار شود.
 
علایی‌مقدم گفت: امسال یک میلیون و 200 هزار تن تخم‌مرغ تولید شده که حدود 100 هزار تن مازاد بر نیاز کشور است. با هدف حمایت از مصرف‌کننده و همچنین حمایت از تولیدکننده قیمت‌ها را کنترل کردیم.
 
وی بیان کرد: اختلاف نظر کوچکی بین وزارتخانه و اتحادیه بود که با تدبیر وزیر جهاد کشاورزی حل شد و از روز یکشنبه مصوبه خرید حمایتی مرغ مازاد مرغداران ابلاغ می‌شود که برای تنظیم بازار مرغ بسیار مؤثر و مفید است.

لینک کوتاه
مرغ مازاد مرغداران قیمت تخم مرغ کنترل

اخبار مرتبط

قیمت نفت ریزش کرد

قیمت نفت ریزش کرد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا در پی فروکش کردن ریسک‌های ژئوپلیتیکی در... 3 اردیبهشت 1403

نظرات شما