یک نماینده مجلس گفت: به‌تازگی با عرضه خودرو در بورس کالا جلوی بازار سیاه گرفته شد و معاملات شفاف در این بازار، دسترسی مردم را به خرید خودروی صفر آسان کرده است. معاملات پنهانی خودرو خارج از بورس باید کنار رود و کل خودروها در بورس معامله شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، «حسن محمد صالحی دارایی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد عرضه خودرو در بورس، بیان داشت: عرضه خودرو در بورس شیوه موفقی بود که ضمن قطع دست دلالان و واسطه ها از این حوزه، سودی را که در گذشته نصیب واسطه‌های حاضر در این حوزه می‌شد را به دست خودروسازان و مصرف کنندگان می‌رساند.

وی خاطرنشان‌کرد: دلالان حوزه خودرو به هر شیوه‌ای که منافع آنان ایجاب می‌کرد اقدام به ایجاد بازار سیاه خودرو می‌کردند و از این طریق خودرو را با قیمت دلخواه به مردم می‌فروختند، اما اکنون عرضه خودرو در بورس مانع سوء استفاده دلالان از بازار سیاه شده است که این امر رضایت مردم از روش کنونی معاملات خودرو در بورس کالا را به همراه داشته است.

صالحی دارایی ابراز امیدواری کرد: اقدامی انجام و سازوکاری در نظر گرفته شود تا علاوه بر افزایش رضایت‌مندی خریداران، زمینه عرضه خودروهای بیشتر به بورس فراهم شود تا از این طریق متقاضیان واقعی یعنی مردم قادر به خرید خودروی مورد علاقه خود از طریق بورس باشند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید تمهیداتی اتخاذ شود که به هیچ عنوان خارج از بورس کالا شاهد عرضه‌ و معاملات پنهانی خودرو در بازار نباشیم، گفت: عرضه خودرو در بورس می‌تواند کمک‌کننده به کیفیت و وضعیت صنایع خودروسازی کشور باشد که این اتفاق سود اصلی را به دست مصرف کننده واقعی خواهد رساند.

 

لینک کوتاه
عرضه خودرو بورس حذف بازار سیاه

اخبار مرتبط

ورق بورس برگشت

ورق بورس برگشت

با این‌که سایه اخبار سیاسی و بین‌المللی از روی بازار بورس کم رنگ شده، امروز شاخص کل بیش... 15 بهمن 1402

نظرات شما