استاندار مازندران با تاکید براینکه برای صادرات محصولات مازندران باید هر سه بندر در این استان فعال شوند، گفت: از ظرفیت کشورهای منطقه سی آی اس باید بهره‌مند شویم به نوعی از270 میلیارد دلار که روسیه واردات انجام می‌دهد؛ تولیدات استان مازندران هم سهم داشته باشد.

به گزارش نسیم اقتصاد، سیدمحمود حسینی‌پور دیشب در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی مازندران با اشاره به اینکه پس از شروع جنگ‌ روسیه با اوکراین فرصت بسیار مناسبی برای صادرات محصولات مازندران ایجاد شد تا بتواند از طریق کریدور شمال و جنوب نقش خود را به‌درستی ایفا کنند، اظهار کرد :یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم ایجاد گشایش اقتصادی از طریق کشورهای "سی آی اس" و اتحادیه شانگ‌های است. یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی، بنادر سه‌گانه مازندران است که به نوعی رکن اساسی کریدور شمال جنوب محسوب می‌شود.
 
وی احصای ظرفیت‌های صادراتی استان مازندران از برنامه‌های ما است، افزود: برای توسعه تجارت بین‌الملل باید زیرساخت‌های اقتصادی استان تقویت شود در این راستا ایجاد دفاتر ثابت برای کشورهای همسایه در بندر امیرآباد در دستور کار قرار دارد تا به نوعی دیپلماسی اقتصادی مازندران تقویت شود.
 
استاندار مازندران با ابراز عقیده مبنی بر اینکه عمده فعالیت در صادرات مبتنی بر این مهم است که دارای ساختارهای مشخصی باشد، گفت: امروزه روند صادرات خاص و پیچیده شده است، نباید به این بخش ساده نگریسته شود؛ مرکبات مازندران نباید به قیمت پایین خریداری و صادر شود .
 
این مسئول به تشریح وظایف مجموعه صمت و اتاق بازرگانی در صادرات محصولان مازندران اشاره کرد و گفت: در صادرات، تجار باید پای کار بیایند و بازرگانی استان مازندران باید میز روسیه را به‌عنوان میز استراتژیک فعال کنند.
 
حسینی‌پور با تاکید براینکه برای صادرات محصولات مازندران باید هر سه بندر در این استان فعال شوند، خاطرنشان کرد: از ظرفیت کشورهای منطقه سی آی اس باید بهره‌مند شویم به نوعی از270 میلیارد دلار که روسیه واردات انجام می‌دهد؛ تولیدات استان مازندران هم سهم داشته باشد.

لینک کوتاه
تولیدات مازندران واردات روسیه