رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت سکه و طلا روند کاهشی به خود گرفته و امروز نسبت به دیروز قیمت سکه طرح قدیم یک میلیون تومان کاهش یافته است.

به گزارش نسیم اقتصاد، نادر بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد وضعیت بازار سکه و طلا، اظهار کرد: از ابتدای هفته تا روز گذشته نرخ انس جهانی 15 دلار افزایش و امروز 5 دلار کاهش یافت که میانگین در طول هفته جاری نرخ انس جهانی بین 8 تا 9 دلار افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: از سویی دیگر با توجه به مدیریت جدید بانک مرکزی در رابطه با عرضه ربع سکه در بورس و البته کاهش نسبی نرخ ارز در بازار آزاد، قیمت‌ها بازار سکه و طلا روند کاهشی به خود گرفت.

وی ادامه داد: قیمت طلای 17 عیار امروز نسبت به دیروز با 180 هزار تومان کاهش به 8 میلیون و 750 هزار تومان، قیمت طلای 18 عیار با 42 هزار تومان کاهش به 2 میلیون و 19 هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید با یک میلیون تومان کاهش به 23 میلیون و 200 هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم با 700 هزار تومان به 22 میلیون و 100 هزار تومان، قیمت نیم سکه با 500 هزار تومان کاهش به 13 میلیون و 900 هزار تومان و قیمت ربع سکه با 600 هزار تومان کاهش به 8 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

تأثیر عرضه سکه در بورس در کاهش قیمت‌ها

بذرافشان افزود: البته حباب سکه همچنان در محدوده 3 میلیون تومان است که در صورتی که سیاست بانک مرکزی در خصوص تداوم عرضه سکه در بورس کالا و راه اندازی سامانه مبادلات ارز و طلا نهایی شود قطعاً روند کاهشی در بازار سکه و طلا تداوم خواهد داشت و منجر به تخلیه حباب سکه نیز خواهد شد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: وقتی عرضه سکه در بورس بیشتر شود و فاصله قیمتی بین بورس و بازار شکل گیرد، قطعاً تقاضاها برای خرید سکه از بورس بیشتر شده و به همین منوال، حباب سکه تخلیه و روند قیمتی نیز کاهشی خواهد شد.

لینک کوتاه
قیمت سکه کاهش قیمت سکه

اخبار مرتبط

نظرات شما