یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید در زمان بررسی لایحه بودجه 1402 از تجربه امسال استفاده کرد تا بودجه عملیاتی و واقعی تصویب شود.  

به گزارش نسیم اقتصاد، بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شرایط برای بودجه عملیاتی مهیا است، گفت: باید منابع پایدار در بودجه تعریف شود نه اینکه منابع به گونه ای دیده شده که محقق نشود.
 
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن توضیح داد: در حال حاضر شرایط کشور در فروش نفت ثابت بوده و وضعیت نسبت به سال گذشته خوب است، همچنین ارز به اندازه کافی وارد کشور می شود لذا باید مصارف به صورت دقیق و واقعی و بر اساس اولویت ها در بودجه دیده شود چون اگر بودجه با کسری مواجه شده و فاصله بین منابع و مصارف زیاد شود، انگار این اختیار را به سازمان برنامه می دهیم که خودش مشکل را با تخصیص حل کند.
 
محبی نجم آبادی با تاکید بر اینکه باید در وهله اول منابع در بودجه به درستی تعریف شود، گفت: باید از تجربه تعریف منابع مالیاتی هم استفاده کرد البته که امسال برای گرفتن برخی از منابع مالیاتی موفق نشدیم که نمونه آن مالیات بر خانه های خالی و ماشین های لاکچری است. انتظار می رود بعد از تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، با سوداگری مقابله کرد.
 
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: وقتی منابع در بودجه غیرواقعی دیده شود و یا اینکه مصارف بیشتر از منابع باشد، شرایط سخت خواهد شد لذا انتظار می رود در زمان بررسی لایحه بودجه 1402 از تجربه بودجه سال جاری استفاده کرد تا بودجه عملیاتی و اقعی بسته شود.
 
 

لینک کوتاه
بودجه سال جاری بررسی بودجه ۱۴۰۲ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس