جزئیات دریافت وجه از مشترکان خانگی و تجاری گاز و برق و واریز این وجوه به حساب خزانه از سوی دولت در بودجه 1402 تشریح شد.

به‌ گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت نفت، طبق بند «د» تبصره 6 متن لایحه بودجه سال 1402 که امروز (چهارشنبه، 21 دی‌ماه) از سوی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس تقدیم شد، عوارض و مالیات (بخش اول احکام یک ساله)، به استناد ماده 12 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به هریک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابع ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ 3,000 ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ 2,000 ریال و از هریک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ 20 هزار ریال اخذ و به‌عنوان منابع داخلی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.
 
بر این اساس، این مبالغ برای مشترکان روستایی معادل 50 درصد است و مشترکان فاقد گاز از پرداخت معاف هستند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.
 
آئین‌نامه اجرایی این جز ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت نیرو و وزارت نفت تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

لینک کوتاه
مشترکان گاز لایحه بودجه ۱۴۰۲