مقامات چین ساعات معاملاتی یوان خشکی را به عنوان بخشی از هدف دولت برای گسترش استفاده فرامرزی از پول ملی و تقویت فعالیت تجاری به یوان افزایش داده‌اند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از اکونومیک، از اول ژانویه، ساعات معاملات یوان خشکی افزایش یافته است به‌طوری‌که معاملات ارز خارجی اکنون تا ساعت سه صبح در پکن به جای توقف ساعت 11:30 بعد از ظهر که قبلا وجود داشت امکان‌پذیر است. این افزایش ساعت تجارت را به عصر اروپا و به روز ایالات‌متحده می‌برد.
 
این اقدام ابتکارات قبلی پکن را با هدف ترویج استفاده از پول ملی چین در مبادلات با صادرکنندگان بزرگ انرژی و تامین کالاها تقویت می‌کند. ماه گذشته، رئیس جمهور، شی جین پینگ تایید کرد که پکن آماده خرید انرژی به یوان به جای دلار آمریکا با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC) است.
 
در حالی که باز کردن بازارها برای مدتی در دستور کار پکن بوده است، تنش‌های فزاینده با واشنگتن بر سر طیف گسترده‌ای از موضوعات از تایوان و روسیه گرفته تا فناوری نیمه هادی و تجارت آزاد باعث نگرانی‌های فزاینده در مورد استفاده بالقوه دلار آمریکا، سلاح اقتصادی علیه چین شده است.
 
تلاش‌های این کشور برای کنار گذاشتن دلار سبز در تجارت بین‌الملل نیز در پس زمینه تحریم‌های گسترده اعمال شده توسط کشورهای غربی علیه روسیه، یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ انرژی در جهان، تشدید شده است.
 
استفان جن، مدیر اجرایی صندوق سرمایه‌گذاری مستقر در لندن گفت: پکن سخت تلاش می‌کند تا یوان را به‌عنوان یک ارز بین‌المللی برای مقابله با تنش‌های ژئوپلیتیکی اخیر و احساسات خصمانه به ویژه در ایالات‌متحده حفظ کند.
 
پس از اعلام چین برای تمدید ساعت معاملاتی برنامه‌ریزی شده، یوان به قوی‌ترین سطح در چهار ماه گذشته رسید. این ارز از ماه نوامبر پیشرفت کرده است زیرا سرمایه‌گذاران جهانی بر روی بهبود اقتصادی چین به دنبال کاهش سیاست کووید صفر، شرط‌بندی کرده‌اند.
 

 

لینک کوتاه
چین دلارزدایی معاملاتی برنامه‌ریزی شده

اخبار مرتبط

نظرات شما