بانک مرکزی با اعمال سیاستی جدید، سعی در شکاندن قیمت سکه در بازار دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر حباب سکه امامی در حال حاضر به 2 میلیون و 915 هزار تومان رسیده است. این عدد در رابطه با سکه بهارآزادی یک میلیون و 816 هزار تومان تومان و نیم‌سکه 3 میلیون و 106 هزار تومان است.
 
اما نکته مهم در مشاهده حباب انواع سکه، بزرگ بودن حباب ربع‌سکه است که رقمی در حدود 3 میلیون و 851 هزار تومان گزارش شده است.
 
به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی، این حباب به حدی زیاد است که نباید خریداران به سمت خرید ربع‌سکه بروند.
 
محمد صادق‌الحسینی، کارشناس اقتصادی در یادداشتی در این خصوص در فضای مجازی نوشت: حباب قیمتی شدید حباب سکه باعث شده که حتی نسبت قیمت تمام سکه به ربع‌سکه به پایین‌ترین حد خود برسد.
 
وی تاکید کرد: اگر خواستید طلا بخرید، هر چه می‌خرید، ربع‌سکه نخرید.
 
با توجه به چنین شرایط، حال بانک مرکزی از عرضه ربع سکه در بورس کالا خبر داده است. طبق اعلام بانک مرکزی، عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی از روز شنبه 24 دی ماه به مدت سه روز کاری در قالب فروش سکه در بورس کالای ایران انجام می شود.
 
خریداران می توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس، به خزانه بانک‌های عامل مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به صورت فیزیکی، معادل سکه‌های خریداری شده را تحویل بگیرند.
 
کارشناسان اعتقاد دارند با این سیاست، احتمالا باید شاهد ریزش قیمت سکه در بازار باشیم. محمد صادق‌الحسینی در یادداشت جدیدی در فضای مجازی پیش‌بینی کرد: با این اقدام، قیمت ربع‌سکه یک افت جدی خواهد داشت.
 
به باور او، با توجه به این‌که قیمت سکه به قیمت بازار عرضه می‌شود، در آن رانتی وجود نخواهد داشت، اما شاهد افت جدی قیمت ربع‌سکه در بازار خواهیم بود.
 
بنا به این گزارش، در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار 20 میلیون و 924 هزار تومان، سکه بهار آزادی 19 میلیون و 835 میلیون تومان، نیم‌سکه 12 میلیون و 130 هزار تومان، ربع‌سکه 8 میلیون و 370 هزار تومان و سکه گرمی 4 میلیون و 410 هزار تومان قیمت دارد.

لینک کوتاه
اقتصاددان قیمت ربع‌سکه حباب سکه

اخبار مرتبط

نظرات شما