مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش صادرات محصولا چرمی کشور سالیانه بیش از 100 میلیون دلار است.

به گزارش نسیم اقتصاد، «محسن گرجی» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: دولت به‌منظور ارتقای صادرات این محصولات در حوزه ترجیحات تعرفه‌ای اقداماتی را انجام داده و اکنون در حال پیش بردن تعرفه ترجیحی با کشورهای اوراسیا و شانگهای هستیم.
 
وی با اشاره به اشتغال‌به کار بیش از 50 هزار نفر در 11 هزار واحد صنعتی کیف، کفش و چرم در سراسر کشور، بیان‌داشت:‌ از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 150 میلیون جفت کفش و 80 میلیون فوت‌مربع انواع چرم در کشور تولید شد.
 
گرجی همچنین ظرفیت سالیانه تولید انواع کفش و پایپوش را 270 میلیون جفت برشمرد و از داخلی‌سازی بیش از 95 درصدی در صنعت کفش، کیف و چرم خبر داد.
 
یازدهمین نمایشگاه امپکس 2023

 
وی همچنین از برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی چرم، کفش، کیف، ماشین آلات و صنایع وابسته (امپکس 2023) خبر داد که از 19 دی‌ماه به میزبانی محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به مدت چهار روز (تا 22 دی‌ماه) برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این نمایشگاه در فضایی به وسعت 15 هزار متر مربع در 6 سالن برگزار خواهد شد و برای حضور در این دوره از نمایشگاه تاکنون 150 شرکت ایرانی به همراه شرکت‌هایی به نمایندگی از دو کشور ترکیه و چین اعلام آمادگی کرده‌اند.

لینک کوتاه
صادرات محصولات چرمی تولید کفش

اخبار مرتبط

نظرات شما