رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در یک ماه گذشته حباب انواع سکه افزایشی و بالاترین حباب مربوط به ربع سکه به میزان بیش از چهار میلیون تومان بود که توجیه منطقی نداشت و امیدواریم با تغییر رییس کل بانک مرکزی این امر کنترل شود.  

به گزارش نسیم اقتصاد، «نادر بذرافشان» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت بازار طلا، اظهار داشت: هفته گذشته قیمت سکه طرح جدید به‌طور تقریبی 2 میلیون و 500 هزار تومان، سکه طرح قدیم 2 میلیون و 200 هزار تومان و نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب یک میلیون و 800 هزار تومان و 800 هزار تومان رشد قیمت داشت.
 
وی افزود: در یک ماه گذشته قیمت سکه طرح جدید حدود هفت میلیون تومان، نیم سکه چهار میلیون و 500 هزار تومان و ربع سکه چهار میلیون تومان افزایش یافت. هر گرم طلای 18 عیار نیز در یک ماه گذشته 400 هزار تومان رشد قیمت را ثبت کرد.
 
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب سکه در یک ماه گذشته افزایشی بود، به این صورت که در سکه طرح جدید بین 2 میلیون تومان تا یک میلیون و 800 هزار تومان در نوسان بود، نیم سکه نیز بین سه میلیون و 500 هزار تومان تا سه میلیون و 800 هزار تومان نوسان داشت و بیشترین حباب مربوط به ربع سکه بود که بین چهار میلیون و 100 تا چهار میلیون و 300 هزار تومان متغیر بود.
 
وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1401 به طور میانگین بهای انس جهانی طلا 127 دلار کاهش داشت، ادامه‌داد: از ابتدای امسال سکه طرح جدید 38 درصد، نیم سکه 46 درصد و ربع سکه 75 درصد افزایش قیمت داشت و بخش عمده این رشد قیمت‌ها به دلیل رشد حباب قیمت‌ها بود که خود تحت تاثیر افزایش نرخ ارز در بازار داخلی بود و می‌توان گفت حباب سکه‌ها توجیه منطقی نداشت.
 
بذر افشان درخصوص رشد حباب سکه در ماه‌های گذشته گفت: در صورتی که انواع سکه در بازار عرضه می‌شد حباب سکه کاهش می‌یافت، اما این اقدام از سوی بانک مرکزی انجام نشد.
 
وی ابراز امیدواری کرد تغییر و تحولات در ریاست بانک مرکزی نرخ ارز نیز به ثبات برسد زیرا با ثبات ارز بازار طلا و سکه نیز به ثبات و آرامش می‌رسد و البته افراد نیز باید از ورود به بازار ملتهب خودداری کنند و معاملات هیجانی نداشته باشند.
 
این مقام صنفی بیان‌داشت: به افرادی که برای حفظ سرمایه خود به بازار سکه و طلا هجوم می‌آورند توصیه می‌کنیم در خرید خود دقت و از مراکز معتبر خرید کنند.
 
وی افزود: همچنین حتما انواع سکه را از واحدهایی که فقط سکه معامله می‌کنند خریداری کنند و برای خرید مصنوعات نیز توجه داشته باشند که استاندارد لازم را داشته باشد و در فاکتور نیز کد مصنوع نیز درج شده باشد و از خرید در فضای مجازی به‌جد خودداری کنند.

لینک کوتاه
حباب ربع سکه بازار طلا سیاست‌ها کنترل

اخبار مرتبط

نظرات شما