وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد 26 درصدی صادرات لوازم خانگی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: در برخی اقلام همچون یخچال و فریزر رشد صادرات در این مدت 100 درصد بوده است.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، سید رضا فاطمی امین امروز (سهشنبه) در آیین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی صنعت لوازم خانگی در جمع خبرنگاران افزود: صنعت لوازم خانگی کشورمان از جمله صنایعی است که وارد مرحله بلوغ شده، یعنی مسائل و مشکلات اولیه خود را پشت سر گذاشته و در مسائل کیفی و قیمتی وارد رقابت شده است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 600 شرکت در این صنعت در کشور، خاطرنشان کرد: دستکم 20 شرکت از مجموعه شرکتهای یاد شده توانمند و بزرگ هستند که قابلیت صادرات دارند.
فاطمی امین، عمده بازارهای صادراتی محصولات این صنعت را کشورهای منطقه و همسایگان، همچنین روسیه، عمان و برخی کشورهای اروپایی برشمرد و ادامه داد: صنعت لوازم خانگی باید از لاک داخل کشور خارج شده و تاکید داریم که به سرعت باید به سمت توسعه صادرات (محصولات کامل یا به صورت سرمایهگذاری مشترک در سایر کشورها) پیش برود.
وی به سفر خود به دیگر کشورها و حضور در نمایشگاههای مختلف اشاره کرد و بیان داشت: در این سفرها محصولات لوازم خانگی ایرانی را کاملاً رقابتی دیدم که میتواند فعالانه در بازار آن کشورها حضور داشته باشد.
ثبات قیمت لوازم خانگی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر شاهد ثبات قیمت در بازار لوازم خانگی هستیم و از افزایش قیمتهای عجیب و غریب گذشته خبری نیست.
وی بیان داشت: کاهش قیمتها و هزینهها نیز به افزایش تولید برمیگردد؛ در ماههای گذشته شاهد بودیم برخی واحدها با کاهش قیمتها فروش خود را بالا بردند و در مجموع سود کردند.
فاطمی امین تاکید کرد: به نظر میرسد در این صنعت هنوز هم جای کار برای کاهش قیمتها با افزایش بهرهوری وجود داشته باشد، اما شرایط فعلی قیمتهای آن که همراه با ثبات است، راضی کننده است.
وی تصریح کرد: تلاش ما این است که کمک کنیم تا حد امکان مصارف ارزی این صنعت بابت واردات اجزا و قطعات تامین شود تا تاثیر پذیری آن از التهابات ارزی به حداقل برسد.
بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی صنعت لوازمخانگی (HAMex 2022) از امروز (سهشنبه، 29 آذر) تا روز جمعه (دوم دیماه) در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برپاست.
بر پایه این گزارش، ثبت نهایی 516 شرکت در این نمایشگاه انجام شده که 456 شرکت داخلی هستند.
در این دوره از نمایشگاه هشت برند خارجی با متراژ 263 مترمربع حضور دارند و چینیها با برپایی پاویون چین متشکل از هفت شرکت با 118 مترمربع متراژ حاضر هستند.
مجموع متراژ اختصاص یافته در این نمایشگاه 39 هزار و 689 متر مربع است که شامل 20 سالن سرپوشیده و همچنین فضای باز است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سهشنبه 25 اردیبهشت) با رشد 4 هزار و 275 واحدی در... 25 اردیبهشت 1403
صنعت نفت همواره بیشترین نقش را در تحقق رشد اقتصادی ایران داشته است. بااینحال، برای... 16 اردیبهشت 1403
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، پیشبینی رشد اقتصاد جهانی برای سال 2024 را به 3.1 درصد... 16 اردیبهشت 1403
در سال گذشته پتروشیمی شیراز در تولیدات رشد 104 درصدی داشته است. 13 اردیبهشت 1403
مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاههای حرارتی در... 9 اردیبهشت 1403
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه 8 اردیبهشت) با یک هزار و 22 واحد رشد در... 8 اردیبهشت 1403
دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ میدهد... 8 اردیبهشت 1403
شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز 8 اردیبهشت با رشد 8181 واحدی به 2,312,507 واحد رسید. 8 اردیبهشت 1403
نظرات شما