قیمت طلای جهانی امروز(سه‌شنبه) کاهش یافت زیرا دلار قوی‌تر و انتظارات برای افزایش نرخ‌های بیشتر از سوی فدرال رزرو آمریکا جذابیت شمش‌های بدون بازده را کاهش داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، بهای هر اونس طلا تا ساعت 6 صبح به وقت شرقی با 1.9 درصد کاهش به 1785 دلار و 60 سنت رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا با 0.11 درصد کاهش به 1786 دلار و 60 سنت رسید. شاخص دلار 0.1 درصد افزایش یافت و شمش قیمت دلار را برای خریداران خارجی گران‌تر کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هفته گذشته گفت که بانک مرکزی افزایش بیشتر نرخ بهره را در سال آینده برای مهار تورم اعمال خواهد کرد. سایر بانک‌های مرکزی بزرگ نیز بر همین موضوع تاکید کرده‌اند. اگرچه طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز،کووید-19 در بازارهای پکن در حال گسترش است و به سرعت در مرکز مالی شانگهای گسترش می‌یابد و این موضوع می‌تواند جلسات هفتگی بررسی فروش سهام را لغو کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با قیمت 22.94 دلار ثابت بود، پلاتین 0.1 درصد افزایش یافت و به 981 دلار رسید و پالادیوم با 0.2 درصد کاهش به 1665 دلار و 26 سنت رسید.

لینک کوتاه
صعود طلای جهانی فلزات ارزشمند

اخبار مرتبط

طلای جهانی رنگ عوض کرد

طلای جهانی رنگ عوض کرد

قیمت طلا امروز، چهارشنبه (24 ژانویه) ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های... 4 بهمن 1402

طلای جهانی سر به زیر شد

طلای جهانی سر به زیر شد

قیمت طلای جهانی امروز، چهارشنبه در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران از انجام... 22 آذر 1402

طلای جهانی سقوط کرد!

طلای جهانی سقوط کرد!

قیمت طلا امروز، دوشنبه با تثبیت ارزش دلار، کاهش بیشتر یافت و سرمایه‌گذاران منتظر چندین... 20 آذر 1402

نظرات شما