با بهبود چشم انداز تقاضا به علت کم شدن محدودیت های کرونایی در چین و تصمیم آمریکا برای خرید نفت به منظور پر کردن ذخایرش و قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

​به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با 67 سنت افزایش 74.96 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 73 دلار 79.77 دلار معامله شد.

به دنبال موضع تند بانک های مرکزی آمریکا و اروپا در مورد نرخ بهره که نگرانی در مورد رکود احتمالی را تشدید کرد، هر دو شاخص نفتی در روز جمعه بیش از 2 دلار در هر بشکه از دست دادند.

تینا تنگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی، گفت: با وجود افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا اما با توجه به خوش بینی در مورد بازگشایی و سیاست انطباقی چشم انداز تقاضا برای نفت را بهبود می بخشد.»

بنا بر اعلام شرکت داده‌ های ماهواره ‌ای «کایروس»، پایان ناگهانی چین به سیاست «صفر پویا» کرونا، جان تازه‌ای به بخش هوانوردی این کشور بخشیده است، به  ‌طوری ‌که میانگین تقاضای سوخت جت طی دو هفته گذشته 75 درصد یا نزدیک به 170 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

همچنین وزارت انرژی آمریکا در روز جمعه طی اطلاعیه اعلام کرد، دوباره خرید نفت برای پر کردن ذخایر راهبردی را آغاز خواهد کرد.

لینک کوتاه
افزایش قیمت نفت بازار جهانی

اخبار مرتبط

نظرات شما