رجبی مشهدی گفت: سوخت رسانی به نیروگاه ها متناسب با دمای هوا است و تاکنون مشکلی وجود نداشته است در صورتی که مردم در بخش خانگی و تجاری صرفه جویی کنند مشکلی پیش رو نخواهیم داشت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، با نزدیکی زمستان و سرد شدن هوا این نگرانی وجود دارد که آیا سوخت نیروگاه‌ها تغییر می‌کند یا ممکن است نیروگاهی هایی به علت کمبود سوخت از مدار تولید خارج شده و ما شاهد خاموشی‌های پیاپی زمستانی باشیم؟ چرا که این روزها اخباری در رابطه با اولویت قرار دادن مردم در تأمین گاز وجود دارد و این شبهه را به وجود آورده که آیا زمستانی توأم با خاموشی پیش رو داریم؟ مصطفی رجبی مشهدی در رابطه با این موضوع به مهر می‌گوید: در حال حاضر نیروگاه‌ها به صورت پایدار در حال فعالیت هستند و مشکلی در تأمین برق کشور وجود ندارد.

 
وی ادامه داد: در روز جاری پیک ظهر 36 هزار مگاوات متر مکعب و پیک شب 38 هزار مگاوات تولید نیروگاه‌ها بوده است و با وجود برنامه ریزی های مشترک با شرکت ملی نفت و گاز برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است و امید می‌رود که با مشکلی مواجه نشویم.
 
سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که ظرفیت نیروگاه‌ها کاهش یا افزایشی را به دنبال ندارد گفت: اکنون شرایط به گونه‌ای است که سوخت نیرو گاه‌ها تأمین می‌شود.
 
وی اضافه کرد: این موضوع که در زمستان خاموشی وجود دارد یا خیر متناسب با دمای هوا اگر این سوخت رسانی ادامه پیدا کند صرفه جویی مشترکان در مصرف برق و گاز مشکلی پیش رو نخواهیم داشت.
 
رجبی مشهدی در خاتمه با اشاره به اینکه امید می‌رود با صرفه جویی مردم در بخش خانگی کاهش سوخت نیروگاه‌ها را پیش رو نداشته باشیم در این زمینه توضیح داد: اکنون 70 درصد مصرف گاز در اختیار مشترکان بخش خانگی و تجاری قرار دارد و الباقی به نیروگاه‌ها و صنایع کشور تعلق می‌گیرد، که امید می‌رود با صرفه جویی های مردم در بخش خانگی خاموشی‌های زمستانی پیش رو نداشته باشیم.

لینک کوتاه
صرفه جویی مردم خاموشی زمستانه

اخبار مرتبط

نظرات شما