وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: گمرک در یک سال اخیر در برخی شاخص‌ها کاهش زمانی داشته است؛ اما همچنان مطالبه و نیاز به ویژه در بخش‌های مرزی کشور بسیار است.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت اقتصاد، مراسم تکریم و معارفه روسای کل قدیم و جدید گمرک جمهوری اسلامی ایران با حضور «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

 
در این مراسم «محمد رضوانی فر» به عنوان معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران معرفی و «علیرضا مقدسی» رییس کل پیشین گمرک نیز مورد تکریم قرار گرفت.
 
خاندوزی در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم که در حوزه گمرک در دولت سیزدهم شاهد تحول باشیم و تلاش‌های دوستان به نتیجه برسد که آن هم با همکاری خود بدنه گمرک میسر است؛ تا بتوانیم در فرایند تشریفات گمرکی تسهیل ایجاد کنیم، کما اینکه در برخی شاخص‌ها هم در یک سال اخیر کاهش زمانی داشته‌ایم، اما همچنان به ویژه در بخش‌های مرزی کشور مطالبه و نیاز بسیار است.
 
وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم از فرصت‌های موجود استفاده کنیم و رضوانی فر با جذب نیرو، بتواند عقب‌افتادگی‌های حدود 10 سال گذشته را که جذب نیرو در گمرک نداشته‌ایم؛ جبران کند و افرادی با روحیه جهادی جذب کنیم؛ بنابراین برای هر دو بزرگوار روسای کل قدیم و جدید گمرک آرزوی توفیق دارم.
 
در ادامه علیرضا مقدسی با ارائه گزارشی کوتاه، اقدامات یک سال اخیر دوره تصدی خود بر گمرک را ارائه کرد.
 
محمد رضوانی فر نیز در ادامه ضمن تشکر از علیرضا مقدسی به دلیل تلاش‌ها و خدماتش در دوران مسئولیت گمرک، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم یک برنامه مدون، آن هم به‌زودی برای گمرک تهیه و تدوین کنیم.
 
رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: گمرک به نسبت زحمت و تلاشی که می‌کند، همیشه جزء دستگاه‌های مظلوم بوده است.

لینک کوتاه
شاخص‌های گمرکی دولت سیزدهم گمرک

اخبار مرتبط

نظرات شما