فعال بازار طلا با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشته حباب قیمتی سکه نسبت به ابتدای هفته 250 هزار تومان رشد یافت، گفت: بخش اعظم افزایش قیمت انواع سکه و طلا در بازار به دلیل تقاضایی است که در بازار ایجاد شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، «محمد کشتی آرای» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: در روزهای پایانی هفته گذشته حباب سکه با افزایش همراه بود و این افزایش موجب رشد قیمت‌ها شد.
 
وی افزود: بررسی قیمت‌ها در آخرین معاملات روز گذشته نشان می‌دهد که سکه طرح قدیم نسبت به ابتدای هفته 500 هزار تومان و سکه طرح جدید 400 هزار تومان افزایش هفتگی قیمت داشت.
 
این فعال بازار طلا گفت: نیم سکه در آخرین معاملات رکورد جدید قیمتی را ثبت کرد و به قیمت 10 میلیون و 100 رسید و در مقایسه با ابتدای هفته 520 هزار تومان رشد قیمت داشته است.
 
به گفته وی ربع سکه 520 هزار تومان، سکه‌های یک گرمی 200 هزار تومان، هر مثقال طلای آب شده 82 هزار تومان افزایش داشت و هر گرم طلای 18 عیار نیز 19 هزار تومان افزایش هفتگی قیمت داشت.
 
این فعال بازار طلا بیان کرد: حباب سکه در آخرین روز معاملات 2 میلیون و 150 هزار تومان بود که نسبت به ابتدای هفته 250 هزار تومان رشد یافته است.
 
کشتی آرای تاکید کرد: بخش اعظم این افزایش‌ قیمت‌ها حباب است و به دلیل تقاضایی که در بازار ایجاد شده است.
 
این فعال بازار طلا با بیان اینکه انس جهانی طلا نیز نوسان داشته است، افزود: روز گذشته انس جهانی طلا به 1784 دلار رسید که نسبت به روز قبل از آن 10 دلار افزایش داشت اما در مقایسه با ابتدای هفته 14 دلار کاهش هفتگی بهای انس جهانی را داشتیم.
 
وی درباره پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در روزهای آینده گفت: پیش‌بینی درستی نمی‌توان کرد، زیرا متغیرهایی زیادی بر قیمت طلا و سکه تاثیر می‌گذارد.

لینک کوتاه
افزایش قیمت سکه بازار حباب سکه

اخبار مرتبط

بازار شکلات تلخ شد

بازار شکلات تلخ شد

کاکائو نزدیک به 10 هزار دلار آمریکا در هر تن در نیویورک افزایش یافت زیرا کمبود جهانی... 8 فروردین 1403

نظرات شما