عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت مجلس از بازار سرمایه، گفت: اقدام خوب و شایسته‌ای در راستای عرضه خودرو در بورس کالا فراهم شده است، ولی باید با حمایت همه دستگاه‌ها با سازمان بورس این مهم به نتیجه برسد.

به گزارش نسیم اقتصاد، "غلامرضا مرحبا" در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد عرضه خودرو در بورس کالا و مزایای این اقدام اشاره کرد و اظهار داشت: عرضه خودرو به صورت قرعه‌کشی باید به صورت کامل حذف شود و امکان عرضه کلی خودرو در بورس فراهم شود.
 
وی با تاکید بر حمایت مجلس از بازار سرمایه افزود: بورس از مهم‌ترین بازارها برای تامین مالی در بخش‌های مختلف اقتصاد تلقی می‌شود، ما نیز همواره از بورس حمایت کردیم و می‌کنیم که در این راستا دغدغه‌های زیادی هم داریم که باید این دغدغه‌ها برطرف شوند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که بورس با توجه به تعریف و شفافیتی که دارد می‌تواند دلال‌بازی را در بازار خودرو حذف کند.
 
وی خاطرنشان کرد: این ظرفیت در بورس برای عرضه همه تولیدات شرکت‌های خودروسازی وجود دارد و باید خودروسازان هم استقبال کنند که این اتفاق بیفتد.
 
مرحبا در پایان گفت: یک سمت این قضیه وزارت صمت و سمت دیگر وزارت اقتصاد است و تعامل بین این دو وزارتخانه می‌تواند در این مهم به ما کمک کند.
 
 به دنبال وعده‌های داده شده از سوی مسوولان حاضر در دولت سیزدهم مبنی بر حذف قیمت‌گذاری دستوری از اقتصاد کشور و نیز عرضه موفق سیمان در بورس کالا، تصمیماتی در راستای عرضه خودرو در بورس کالا اتخاذ شد که این اتفاق با استقبال اکثر فعالان حاضر در بورس و نیز بازار خودرو مواجه شد.
 
در ابتدا تعداد محدودی از خودروها وارد رینگ معاملاتی شفاف بورس کالا شدند؛ اما عرضه موفق این محصول به بورس مسوولان را بر آن داشت تا هر چه سریع‌تر از طریق انجام مذاکرات با خودروسازان مختلف نسبت به عرضه گسترده خودروها به این بازار اقدام کنند.
 
از چند وقت گذشته و تحت تاثیر پیگیری‌های انجام شده از مسوولان حاضر در سازمان بورس، میزان عرضه خودرو به بورس کالا در حال افزایش است که این امر زمینه‌ساز رونق معاملات بازار خودرو در محیطی شفاف و به دور از هر گونه رانت و فساد شده است.

لینک کوتاه
مجلس بازار سرمایه خودروها بورس

اخبار مرتبط

هوای معتدل بازار سرمایه

هوای معتدل بازار سرمایه

امروز بازار بورس با رشد نسبی 1921 واحد مواجه شد و شاخص کل به دو میلیون و 163 هزار واحد رسید. 22 اسفند 1402

نظرات شما