شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با رشد 60 هزار و 470 واحدی مواجه شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، شاخص کل بورس امروز نیز برای دومین روز متوالی صعود خوبی را تجربه و فعالان بازار سرمایه را به آغاز روند صعودی جدید امیدوار کرد.
 
بعد از اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر رشد بازار سرمایه به دلیل ارزانی قیمت سهام، 2 روز متوالی وضعیت بورس خوب شده و ارزش معاملات خرد به طور محسوسی افزایش یافته و از 3,000 میلیارد تومان به محدوده 7,000 میلیارد تومان رسید.
 
ارزش معاملات خرد عدد 7,189 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 32% و نسبت به میانگین ماهانه 56% افزایش داشته است.
 
در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش 224 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز 632 میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است. این سومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی وارد سهام می‌گردد.
 
برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 1,495 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای دومین روز متوالی با ثبت رقم 926 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.
 
ارزش صف‌های خرید 983 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 339 میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش 42 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 225 میلیارد تومان قرار دارد.
 
بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم 876 میلیارد تومان (3 برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات 565 میلیارد تومان (3.7 برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات 379 میلیارد تومان (2.6 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.
 
گروه پالایش فرآورده‌های نفتی با ارزش معاملات 338 میلیارد تومان (7.5 برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه رایانه با ارزش معاملات 104 میلیارد تومان (4.3 برابر میانگین هفتگی) و گروه نهادهای مالی واسط با ارزش معاملات 174 میلیارد تومان (3.8 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

لینک کوتاه
بورس شاخص کل

اخبار مرتبط

نظرات شما