رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: مساله انبارش کالا در بندر امام خمینی (ره) هنوز حل نشده است و بیش از 90 درصد از انبارهای این بندر استراتژیک پُر هستند.

به گزارش نسیم اقتصاد، شهلا عموری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشکلات به وجود آمده در بحث تخلیه و بارگیری کالاها در بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام‌شده در حال حاضر ظرفیت نگهداری انبارهای بندر امام خمینی (ره) در آستانه تکمیل شدن است و باید برای حل این مساله به سرعت تصمیم‌گیری شود.
 
وی افزود: مساله انبارش کالا در بندر امام خمینی (ره) هنوز حل نشده است و بیش از 90 درصد از انبارهای این بندر استراتژیک پُر هستند.
 
رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان این که بیش از 2.2 میلیون تن کالای اساسی در لنگرگاه بندرامام خمینی در انتظار تخلیه هستند، گفت: باید هرچه سریعتر کشتی‌هایی که در لنگرگاه این بندر معطل مانده‌اند تعیین تکلیف شوند و نسبت به تخلیه کالای آن‌ها اقدام شود.
 
عموری ادامه داد: دستگاه‌های متولی و مسئول در این حوزه باید به سرعت نسبت به حل مشکلات مربوط به تخلیه و همچنین پهلوگیری کشتی‌ها در اسکله اقدام کنند زیرا زمانبر شدن عملیات تخلیه و همچنین انبارش کالا در بندر مساله‌ای است که بسیار مشکل‌ساز خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: اگر عملیات تخیله انبارهای بندر امام خمینی(ره) و بارگیری کالای موجود در این انبارها به سرعت انجام شود، به سرعت می‌توان برخی از کشتی‌هایی که در لنگرگاه معطل هستند وارد اسکله و آن‌ها را تخلیه کرد.
 
رییس اتاق بازرگانی اهواز در پایان با اشاره به پیگیری‌های اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان برای تسریع در تخلیه و کاهش حجم انبارش کالا در بندر امام خمینی (ره) گفت: از دستگاه‌های متولی حمل و نقل بار و همچنین گمرک انتظار داریم هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات پیش‌آمده در ترخیص کالاهای ورودی به این بندر اقدام کنند.

لینک کوتاه
کالا بندرامام رییس اتاق بازرگانی

اخبار مرتبط

نظرات شما