ناظر گمرکات استان هرمزگان آخرین وضعیت ترخیص دارو از گمرک شهید رجایی را اعلام کرد و گفت: یک محموله 16 تنی مواد اولیه آنتی بیوتیک و اسپری تنفسی از گمرک شهید رجایی بندر عباس در سریع ترین زمان ممکن ترخیص شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، حسین سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته و شبانه روزی گمرک، 99 تن دارو و مواد اولیه دارویی از گمرک شهید رجایی در حال ترخیص و در مرحله پرداخت حقوق ورودی و خروج از گمرک است، اظهار کرد: این میزان دارو در 20 فقره اظهارنامه و به ارزش دو میلیون و 720 هزار دلار به گمرک اظهار شده است. 118 تن دارو و مواد اولیه دارویی نیز به گمرک اظهار شده که در مرحله ارزیابی و تشریفات گمرکی است.
 
به گفته وی، این میزان محموله دارویی که در مرحله ارزیابی قرار دارد در 10 فقره اظهارنامه و به ارزش یک میلیون و 299 هزار دلار است.
 
ناظر گمرکات استان هرمزگان با تاکید بر اینکه تشریفات 16 تن دارو و مواد اولیه دارویی به صورت شبانه در کمترین زمان ممکن پس از انجام تشریفات گمرکی از این گمرک ترخیص شد، درمورد فرایند ترخیص مواد اولیه دارویی و دارو از گمرک توضیح داد: محموله های دارویی و دارو پس از اظهار اظهارنامه در مسیر سبز قرار می گیرند و با نامه حداقل اسناد سازمان غذا و دارو، 100 درصد محموله ها بلافاصله از گمرک ترخیص می شوند.

لینک کوتاه
ترخیص دارو گمرک ناظر گمرکات