درحال حاضر نوسانات نرخ ارز و رکود بازار خودرو باعث شده تا فروشندگان نسبت به معامله عقب نشینی کرده و چندان راغب به فروش محصولات نباشند.

به گزارش نسیم اقتصاد، تسنیم نوشت: طی هفته های اخیر تاثیر روانی افزایش نرخ ارز بر بازار خودرو باعث شد تا فروشندگان به نوعی عقب نشینی کرده و چندان راغب به فروش نباشند البته به اعتقاد فعالان بازار نبود تقاضا از سوی خریداران حتی موجب شده تا شاهد رکود در بازار هم باشیم.
 
موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروتهران نیز معتقد است یکی از مشکلات اساسی بازار خوردو روند کل صدور فاکتورهاست باید از خودروسازان پرسید در این مدت چه مقدار خودرو فاکتور شده است.
 
آمار نشان می دهد تعداد خودروهای فاکتور شده متناسب با میزان تقاضا نبوده و نسبت به تقاضای بازار بسیار کمتر است. طبیعی است همین موضوع تاثیرات خود را بر روند سعودی قیمت ها در بازار خودرو بگذارد.
 
در حال حاضر روند سعودی قیمت ها در بازار خودرو متوقف شده و به نوعی در انواع محصولات ما شاهد ثبات قیمت هستیم. اما باید این نکته را توجه کرد که قیمت های فعلی انواع خودروهای داخلی نسبت به ماه گذشته شاهد افزایش قیمت بوده است.
 
در بازار امروز خرید و فروش خودرو کوئیک آر با قیمت 229 میلیون تومان و کوئیک معمولی با قیمت 222 میلیون تومان فروخته می شود. همچنین تیبا صندوقدار با قیمت 210 میلیون تومان و تیبا دو 220 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.
 
علاوه بر این، ساینا با قیمت 225 میلیون تومان، سمند ال ایکس با موتور ای اف سون با قیمت 364 میلیون تومان، پژو پارس با قیمت 420 میلیون تومان، تارا دنده ای 445 میلیون تومان، دنا معمولی 428 میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتومات 571 میلیون تومان، پژو 207 دنده ای 445 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو 337 میلیون تومان، رانا پلاس با قیمت 342 میلیون تومان فروخته می شود.

لینک کوتاه
بازار خودرو بازار عقب نشینی فروشندگان فروش

اخبار مرتبط

نظرات شما