رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: کلیدی‌ترین کار در موضوع ارتقای کیفی خودروهای داخلی این است که خودروسازان به تولید خودروهای روز که از کیفیت بالاتری برخوردارند، بپردازند.

به گزارش نسیم اقتصاد، «محمدرضا نجفی‌منش» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به فرا رسیدن روز ملی کیفیت، افزود: کیفیت خودروهای تولیدی داخلی به دو نکته اساسی بستگی دارد؛ نخست، جدید یا قدیمی بودن خودروها و دوم، حرکت خودروسازان برای ارتقای کیفی تولیدات.
 
وی گفت: امروز خودروهایی مثل پراید و پژو 405 که بیش از سه دهه از تولید آنها می‌گذرد، هرچقدر هم که خوب تولید شوند از آنجایی که نیاز روز مشتریان را تامین نمی‌کنند، نمی‌توانند باکیفیت تلقی شوند.
 
رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور بیان‌داشت: در این زمینه یکی از راهکارها این است که هر خودرو بیش از 10 سال در کشور تولید نشود.
 
وی ادامه‌داد: در حدود یک سال گذشته خودروسازان حرکت‌های خوبی در زمینه بهبود کیفیت تولیدات خود به‌ویژه با رفتن به سمت پلتفرم‌ها و محصولات جدید آغاز کرده‌اند و همین که امروز تعداد خودروهای ناقص در کف پارکینگ‌های دو خودروساز بزرگ کشور به صفر رسیده به معنای افزایش 20 درصدی کیفیت است.
 
نجفی‌منش تصریح‌کرد: کلیدی‌ترین کار این است که خودروسازان به تولید خودروهای روز که از کیفیت بالاتری برخوردارند بپردازند.
 
وی با اشاره به تولید خودروی ال90 در گذشته که عموم مردم از آن به عنوان خودرویی باکیفیت یاد می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: قطعه سازان کشورمان در همین پروژه نشان دادند که از توان لازم برای تولیدات کیفی برخوردارند و بر این اساس، عمده ایراد در بحث کیفیت خودرو به خودروسازان برمی‌گردد.
 
به گزارش ایرنا، پیشتر «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ کیفیت محصولات خودروسازان  به رضایت مشتری بر می‌گردد که در این خصوص پروژه‌های زیادی آغاز شده است.
 
وی با اشاره به ناتمام بودن و در نیمه‌های راه قرار گرفتن پروژه‌ها، ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال خبرهای خوبی در خصوص افزایش کیفیت خودروها بشنویم و در ادامه گفت: یک شاخصی وجود دارد که در 100 روز نخست که خودرو تحویل داده می‌شود نشان می‌دهد که چند خودرو بر می‌گردد و قطعه عوض می‌شود که این آمار به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده است.
 
وزیر صمت با تاکید بر توجه به مساله کیفیت، تاکید کرد: این موضوع باید مورد توجه همه تولیدکنندگان در همه صنایع به ویژه صنعت خودرو قرار گیرد چرا که این صنعت با ایمنی، جان و عموم مردم ارتباط دارد.

لینک کوتاه
خودروهای قدیمی تولیدات جدید کیفیت خودروها