وزیر نفت گفت: سواپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و بحث سواپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، «جواد اوجی» در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت به خبرنگاران گفت: تفاهم‌نامه‌ای نزدیک به 40 میلیارد دلار با شرکت «گاز پروم» امضا کرده‌ایم که یکی از شرکت‌های بزرگ دنیاست.
 
وی افزود: همچنین توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز را در دستور کار داریم که در این خصوص با روسیه قراردادی در حدود 4 میلیارد دلار بسته شده است.
 
وزیر نفت با اشاره به احداث مجتمع‌های ال ان جی در کشور اظهار داشت: با داشتن ذخایر نزدیک به 34 هزار میلیارد مترمکعب یا تریلیون مترمکعب، درست نبود که ال ان جی نداشته باشیم.
 
اوجی افزود: خوشبختانه با تفاهم‌نامه و توافقاتی که با شرکت «گاز پروم» منعقد شده، همه اینها را در دستور کار داریم و با جدیت در دست پیگیری است.
 
وی تصریح کرد: سواپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و بحث سواپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.
 
وزیر نفت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی خاطر نشان کرد: امروز شرکت‌های بزرگ روسی اعم از شرکت zn وستوک و از همه مهم‌تر شرکت گاز پروم در کشور ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

لینک کوتاه
وزیر نفت تفاهم‌نامه‌ «گاز پروم» سواپ گازی

اخبار مرتبط

نظرات شما