قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر آماری که رشد بیش از حد انتظار ذخایر آمریکا را نشان داد و همچنین افزایش آمار ابتلا به کووید در چین، کاهش پیدا کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت 44 سنت معادل 0.5 درصد کاهش یافت و به 94 دلار و 92 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 53 سنت معادل 0.6 درصد کاهش، به 88 دلار و 38 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز سه شنبه حدود سه درصد ریزش کردند.
 
به گفته منابع آگاه از آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به چهارم نوامبر، به میزان حدود 5.6 میلیون بشکه رشد کرد در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، رشد ذخایر نفت به میزان حدود 1.4 میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.
 
بازار نفت هفته گذشته به شایعاتی مبنی بر این که چین محدودیت‌های کووید را تسهیل خواهد کرد، امیدوار شده بود اما مقامات سلامت چین آخر هفته گذشته اعلام کردند در برابر موارد جدید ابتلا، رویکرد پاکسازی پویا را حفظ خواهند کرد. آمار کووید در گوانگژو و شهرهای چینی دیگر افزایش پیدا کرده و این قطب تولید جهانی را به جدیدترین کانون شیوع کووید در چین تبدیل کرده است.
 
استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی اس‌پی‌آی در یادداشتی نوشت: با تکذیب شدن خبر بازگشایی چین و رشد قابل ملاحظه ذخایر نفت آمریکا که نشان می‌دهد تقاضای آمریکایی برای سوخت ضعیف شده است، نگرانی‌هایی که پیرامون رکود وجود دارد صبح چهارشنبه در معاملات بازار آسیا تجدید شدند.
 
تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت سی‌ام‌سی مارکتس در این باره اظهار کرد: با وجود محدود ماندن عرضه در بازارهای فیزیکی، کندی تقاضای چین برای سوخت، تاثیر بزرگی در بازارهای معاملات آتی نفت داشته است.
 
همچنین در یک سیگنال منفی دیگر برای بازار نفت، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر بنزین آمریکا هفته گذشته حدود 2.6 میلیون بشکه رشد کرده است که برخلاف پیش بینی تحلیلگران از کاهش این ذخایر به میزان 1.1 میلیون بشکه بود.
 
بازار منتظر انتشار آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در بعدازظهر روز جاری است تا دید روشن‌تری از وضعیت تقاضا در بزرگترین اقتصاد جهان داشته باشد.
 
بر اساس گزارش رویترز، نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه به قوت خود باقی مانده است. ممنوعیت واردات دریابرد نفت روسیه به اتحادیه اروپا به تلافی حمله نظامی مسکو به اوکراین، از پنجم دسامبر اجرا می‌شود و پس از آن واردات فرآورده‌های نفتی روسی به این بلوک از فوریه، ممنوع خواهد شد. تولیدکنندگان اوپک پلاس هم تولیدشان را کاهش می‌دهند.

لینک کوتاه
کاهش قیمت نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما