مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: ایران در نیمه نخست سال جاری به 56 کشور صادرات فولاد داشته است که بیش از یک‌پنجم این صادرات به عراق بوده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، «امیر صباغ» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: علاوه بر عراق که سهمی 21.7 درصدی از صادرات فولاد و محصولات فولادی ایران را به خود اختصاص داده، اندونزی با 15.3 درصد، چین با 15.1 درصد، تایلند 9.4 درصد، عمان 8.1 درصد، امارات 7.8 درصد، ترکیه 4.6 درصد و غنا 2.9 درصد، دیگر مقاصد صادراتی تولیدکنندگان بزرگ فولاد کشور بوده است.
 
ثبت بالاترین میزان صادرات ماهانه فولاد در شهریورماه
 

این مقام مسوول ایمیدرو خاطرنشان‌کرد:  صادرات فولاد ایران برای دومین ماه متوالی صعودی بوده و به 767 هزار تن در شهریورماه رسیده که بالاترین سطح 2 سال اخیر است.
 
وی ادامه‌داد: با این وجود، بازار جهانی فولاد از نظر قیمتی زیر فشار روسیه و افت تقاضای چین قرار داشته و احتمال دارد دولت برقراری مجدد معافیت مالیات صادراتی فولاد را که در قانون بودجه 1401 محدود شده، در قالب مصوبه سران یا یک لایحه ویژه، مجدد برقرار کند.
 
 شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی ایران موفق به صادرات پنج میلیارد و 629‌میلیون دلاری انواع محصولات این بخش از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه شدند.
 
در این مدت بیشترین میزان صادرات مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با بیش از 2 میلیارد و 587 میلیون دلار بوده است که 45.9 صادرات محصولات این بخش را به خود اختصاص داده است.
 
 

لینک کوتاه
صادرات فولاد ایران معدن و صنایع معدنی

اخبار مرتبط