قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر احتمال موافقت تولیدکنندگان اوپک پلاس با کاهش بیش از یک میلیون بشکه در روز تولیدشان، بیش از سه درصد بهبود پیدا کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت دو دلار و 51 سنت معادل سه درصد افزایش یافت و به 87 دلار و 65 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه با 0.6 درصد کاهش بسته شده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو دلار و 39 سنت معادل سه درصد افزایش، به 81 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز جمعه 2.1 درصد نزول کرده بود.
 
قیمتهای نفت برای چهارمین ماه متوالی از ژوئن، کاهش ماهانه پیدا کردند که ناشی از قرنطینه های کووید 19 در چین، افزایش نرخهای بهره و رشد ارزش دلار آمریکا بود.
 
منابع آگاه به رویترز اظهار کردند: اوپک پلاس برای حمایت از قیمتها، در آستانه دیدار روز چهارشنبه وزیران این گروه، در حال بررسی کاهش تولید به میزان بیش از یک میلیون بشکه در روز است.
 
اگر توافق شود، این دومین کاهش ماهانه متوالی تولید نفت اوپک پلاس پس از تصویب کاهش 100 هزار بشکه در روز تولید در ماه گذشته خواهد بود. با این حال دو منبع آگاه در اوپک پلاس اظهار کردند: این گروه به دلیل تحریمهایی که علیه بعضی از اعضایش وجود دارد و سرمایه گذاری اندک اعضای دیگر در ظرفیت تولید، حدود سه میلیون بشکه در روز کمتر از هدف تعیین شده، نفت تولید کرده است.
 
تحلیلگران گروه تحقیقاتی ANZ در یادداشتی نوشتند: بازار کاهش تولید کمتر از 500 هزار بشکه در روز را نادیده خواهد گرفت. بنابراین، احتمال این وجود دارد که کاهش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز را مشاهده کنیم.
 
بر اساس گزارش رویترز، شرکت تحقیقاتی FGE پیش بینی کرد اگرچه قیمت نفت برنت برای تحویل فوری ممکن است در کوتاه مدت تقویت شود اما نگرانیها نسبت به رکود جهانی، احتمالا روند صعودی قیمتها را محدود می کند. اگر اوپک پلاس تصمیم بگیرد تولیدش را در کوتاه مدت کاهش دهد، ظرفیت مازاد تولید این گروه افزایش پیدا کرده و احتمالا قیمت معاملات آتی را تحت فشار کاهشی قرار می دهد.

لینک کوتاه
صعود قیمت نفت کاهش تولید اوپک پلاس

اخبار مرتبط

نظرات شما