مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از پهلوگیری 15 فروند کشتی اقیانوس پیما حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی با ظرفیت یک میلیون تن خبرداد.

به گزارش نسیم اقتصاد، حمید بدوی در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت واردات نهاده‌های دامی به استان اظهار کرد: 80 درصد غلات کشور از طریق بندرامام وارد کشور می‌شود. نهاده‌های دامی از کشورهای مختلف از جمله برزیل، آرژانتین، روسیه، صربستان و رومانی خریداری می‌شود و خریداران بعدی این نهاده‌ها دامداران، مرغداران و کارخانجات خوراک دام هستند.
 
وی از پهلوگیری 15 فروند کشتی اقیانوس پیما حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی با ظرفیت یک میلیون تن خبرداد و افزود: در حال حاضر 2 فروند کشتی حامل کنجاله سویا و یک فروند کشتی حامل جو دامی در مجموع با حجم 220 هزار تن از کشور برزیل در حال تخلیه است.
 
بدوی افزود: بخشی از این نهاده‌ها از بندر امام توزیع شده و بخش دیگر جهت ذخیره‌سازی در انبارهای بندر امام خمینی نگهداری می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خصوصی نیز بخشی از نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور را از طریق بندر امام خمینی وارد می‌کنند، افزود: شرکت‌های خصوصی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور به صورت جداگانه نهاده‌های دامی وارد می‌کنند.
 
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان تصریح کرد: در طول سال گذشته تقریبا سه و نیم میلیون تن نهاده دامی از طریق بندر امام وارد شد و امسال از ابتدای سال تاکنون، واردات نهاده‌های دامی به 3 میلیون تن رسیده است. در مجموع امسال 2 میلیون تن غلات از بندرامام خارج شده که بخشی از این میزان مربوط به سال گذشته بوده است.
 
 بدوی گفت: نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده وارد کشور شده‌اند و در حال طی مراحل ترخیص و بارگیری هستند تا موقع نیاز و بنا به دستور وزارت جهاد کشاورزی توزیع شود.

لینک کوتاه
پهلوگیری ۱۵ کشتی حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندرامام