قبل از جلسه فدرال رزرو در روز چهارشنبه، 21 سپتامبر، بیت کوین تحت فشار شدید فروش قرار گرفته است. بیت کوین با کاهش 1.56 درصدی با قیمت 19179 دلار معامله می شود. در کنار بیت کوین، سایر آلتکوین ها نیز تحت فشار فروش قرار گرفته اند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، لازم به ذکر است که 19000 دلار یک میانگین 50 ماهه برای بیت کوین و سطح حمایتی حیاتی آن است. طبق داده های بلومبرگ، بیت کوین از سال 2015 از این سطح دفاع کرده است. بنابراین، اگر بیت کوین نتواند این بار از این سطح حمایتی دفاع کند، می تواند به معنای سقوط بیشتر و اصلاح قیمت برای سرمایه گذاران بیت کوین باشد.
 
به دلیل افزایش تورم در ایالات متحده، فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه افزایش نرخ بهره را اعلام خواهد کرد. سیاست فدرال رزرو برای حرکت بیشتر قیمت بیت کوین حیاتی خواهد بود.
 
اگر فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را 75 واحد پایه اعلام کند که مطابق با خطوط مورد انتظار خواهد بود، بازار می تواند نفس بکشد. با این حال، افزایش 100 واحدی نرخ بهره می تواند فشار فروش شدیدی را به دلیل نقدینگی در معرض خطر ایجاد کند. جان تورو، رئیس تجارت در صرافی دارایی‌های دیجیتال Independent Reserve در گفتگو با بلومبرگ گفت:
 
اگر فدرال رزرو کمتر از 100 واحد پایه نرخ بهره را افزایش دهد ممکن است شاهد افزایش قیمت باشیم اما اگر بخواهد بیشتر از 75 واحد نرخ بهره را افزایش دهد احتمالا شاهد سقوط بیشتر قیمت بیت‌کوین خواهیم بود.
 
گفتنی است که شاخص MVIS CryptoCompare Digital Assets 100 این هفته بار دیگر کاهش یافت. این شاخص نسبت به سال قبل 60 درصد در برابر افت 21 درصدی سهام ایالات متحده کاهش یافته است.
 
در حال حاضر هر عدد بیت کوین در بازارهای جهانی 19 هزار و 179 دلار قیمت خورده است و هر عدد اتریوم نیز در حال حاضر هزار و 348 دلار قیمت خورده است که در 24 ساعت گذشته 0.35 درصد ارزان شده است.
 
از میان دیگر ارزهای دیجیتال شاخص بازار نیز ada نزدیک به 41 سنت قیمت خورده است که در 24 ساعت گذشته 1.67 درصد رشد داشته است و سولانا نیز 32 دلار و 2 سنت قیمت خورده است که در 24 ساعت گذشته 0.68 درصد ارزان شده است.

لینک کوتاه
دلار بیت‌کوین ارزهای دیجیتال

اخبار مرتبط

نظرات شما