نامه معرفی وزیر پیشنهادی تعاون،کار، رفاه اجتماعی در حالی اعلام وصول شد که عملکرد قابل دفاع زاهدی وفا در دوران سرپرستی آن هم به دور از حاشیه سازی‌های سیاسی و اقتصادی موجب اقبال وکلای ملت به وزیر پیشنهادی شده است و آنان در روزهای گذشته موافقت خود را برای رای اعتماد به وی اعلام کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، بعد از استعفای حجت الله عبدالملکی وزیر پیشین کار رئیس جمهور در حکمی محمدهادی زاهدی‌وفا را به عنوان «سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» منصوب و با پایان مهلت سه ماهه سرپرستی، وی را به برای تصدی وزارت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
 
زاهدی وفا فارغ التحصیل دانشگاه اوتاوا و استادیار دانشگاه امام صادق(ع) است که عضویت هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری را در کارنامه دارد.
 
امروز - سه شنبه 29 شهریور- نامه معرفی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس در جلسه علنی اعلام وصول شد. مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس پس از اعلام وصول و قرائت معرفی‌نامه در صحن علنی، نمایندگان تا 10 روز فرصت دارند صلاحیت وزیر پیشنهادی دولت را بررسی کنند؛ بر این اساس جلسه رای اعتماد 10 مهر برگزار می‌شود.
 
تلاش برای تخریب وزیر پیشنهادی دولت از روزهای اولیه اعلام معرفی وی به عنوان سرپرست این وزارتخانه کلیدی آغاز شد و رقبای سیاسی تلاش کردند با شایعه افکنی و طرح ابهامات، وی را به حاشیه بکشانند که البته زاهدی وفا تا زمانی که ردای سرپرستی را بر تن داشت به این شایعات پاسخ نداد و بعد از معرفی رسمی وی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلساتی با نمایندگان مجلس به این شایعات پاسخ داد؛ همین سعه صدر و عملکرد قابل دفاع و کارآمد وی در دوره سه ماهه سرپرستی و مصون نگه داشتن این وزارتخانه از حاشیه های سیاسی و اقتصادی موجب شد تا بتواند اعتماد وکلای مردم را در مجلس جلب کند.
 
در روزهای گذشته خبرنگاران پارلمانی ایرنا به رغم تعطیلات مجلس، نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را درباره عملکرد زاهدی وفا و سپردن سکان هدایت وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی که خدمات آن همه اقشار جامعه را در بر می گیرد، شدند؛ آنان در این گفت و گوها وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مدیری قوی و امین خواندند و فضای کلی مجلس را برای رای اعتماد به وی مثبت ارزیابی کردند.
 
مالک شریعتی: وزیر پیشنهادی تعاون، کار، رفاه اجتماعی مدیری قوی و امین است
 

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی زاهدی وفا را مدیری قوی و امین خواند و گفت: با توجه به دانش اقتصادی که زاهدی وفا دارد، می‌تواند اداره این وزارتخانه بزرگ اقتصادی را به عهده گرفته و در این وزارتخانه تحول ایجاد کند و این امانت را بر دوش بگیرد.
 
مجید نصیرایی: زاهدی‌وفا اهل لابی‌گری نیست/سلامت اقتصادی شاخصه مهم وزیر پیشنهادی
 
 مجیدنصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زاهدی‌وفا در مدت سرپرستی هیچ لابی با نمایندگان مجلس نداشت، گفت: با توجه به شناخت کلی از سوابق، تحصیلات، سلامت اقتصادی وزیر پیشنهادی، نگاه مثبتی به رای اعتماد به وی دارم.
 
میرتاج الدینی: زاهدی وفا بر موضوعات و مشکلات وزارت کار اشراف دارد

 
محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نظر اقتصادی فردی باتجربه است و بر مسائل و مشکلات این وزارتخانه اشراف دارد.
 
موسوی: وزیر پیشنهادی تعاون، کار، رفاه اجتماعی مدیری پای‌کار، شایسته و انقلابی است
 
سیدکاظم موسوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، زاهدی‌وفا را از مدیران خوب و باسابقه کشور خواند و گفت: وزیر پیشنهادی در دوران سرپرستی به خوبی و بدون حاشیه این وزارتخانه را مدیریت کرد،وزیر پیشنهادی تعاون، کار، رفاه اجتماعی مدیری پای‌کار، شایسته و انقلابی است.
 
یوسفی: وزیر پیشنهادی تعاون،کار ، رفاه اجتماعی مدیری با تجربه است

 
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی کار از نظر اقتصادی فردی کارآمد و با تجربه‌ای بوده و گزینه مناسبی برای مدیریت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.
 
رضوانی: زاهدی‌وفا از تعهد و تجربه کافی برای اداره وزارت رفاه برخوردار است
 

غلامحسین رضوانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: از گذشته دور زاهدی‌وفا را می‌شناسم و نسبت به تعهد، سواد، سوابق و تجربه مدیریتی وی واقف هستم. عملکرد زاهدی وفا در دوران سرپرستی وزارت رفاه عملکرد خوبی بود و توانست به دور از حاشیه‌های سیاسی و اقتصادی وزارت خانه را مدیریت کند.
 
عباس زاده مشکینی: زاهدی وفا تجربه مدیریتی لازم را دارد/نباید وزارت کار بلاتکلیف بماند
 
محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: زاهدی وفا تجربه مدیریت لازم برای اداره این وزارتخانه را دارد بنابراین نباید این وزارتخانه بلاتکلیف بماند.
 
سعیدی: زاهدی‌وفا التهابات وزارت تعاون،کار،رفاه اجتماعی را مدیریت کرد
 
معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در مورد وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موافق رای اعتماد به وزیر پیشنهادی هستم ،چون زاهدی وفا در دوره سه ماهه سرپرستی توانست التهابات مربوط به این وزراتخانه را به خوبی مدیریت کند.
 
آزادیخواه :زاهدی وفا وزیر موفقی خواهد بود/فضای مجلس به نفع رای اعتماد است
 
حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: زاهدی وفا سوابق علمی درخشان و تجربیات خوبی در حوزه کاری خود دارد و می تواند مشکلات مردم را در حوزه  تحت مدیریت خود به خوبی حل کند، لذا وزیری موفق خواهد بود.
 
پاک مهر: زاهدی وفا برای ایجاد تحول در وزارت رفاه برنامه دارد
 
 نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، زاهدی وفا را صاحب فکر و برنامه برای ایجاد تحول در وزارت رفاه خواند و گفت: زاهدی وفا فردی با برنامه و آشنا به ماموریت‌های این وزارتخانه می‌باشد.زاهدی وفا در دوران سرپرستی وزارت رفاه مدیریتی معقول، هوشمندانه و مدبرانه داشت.
 
پرویز اوسطی: زاهدی وفا از سوابق علمی و اجرایی خوبی برای کسب رای اعتماد نمایندگان برخوردار است
 
پرویز اوسطی عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوابق علمی و اجرایی خوبی برای کسب رای اعتماد در مجلس برخوردار است.وزیر پیشنهادی کار در دوران سرپرستی خود بر این وزارتخانه توانست مشکلات حوزه بازنشستگان را ساماندهی کند و در دوره وی آرامش بر این وزارتخانه حاکم بوده است و انتظار می رود در اجرای برنامه تحولی این وزراتخانه هم موفق عمل کند.
 
علی رضایی: «زاهدی‌وفا» دنبال حل چالش‌های وزارت رفاه است/مجلس به او رای اعتماد می‌دهد
 
علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رویکرد گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حل مساله دانست و گفت: اگر نمایندگان از دیدگاه تخصصی سوابق و عملکرد زاهدی وفا را بررسی کنند او می‌تواند رای اعتماد مجلس را کسب کند.
 
عمویی: پاسخ زاهدی وفا به شایعه دو تابعیتی بودن فرزندانش/ استعلام رییس جمهور از دستگاه‌های امنیتی
 
ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن رد ادعای طرح شده در فضای مجازی درباره دوتابعیتی بودن فرزندان وزیر پیشنهادی کار در توضیح این مطلب گفت: در این موضوع، من از شخص آقای زاهدی وفا سوال کردم، وی توضیح داد که هرچند همزمان با دوران تحصیلش در کانادا به عنوان دانشجوی بورسیه وزارت علوم و اقامت در آن کشور فرزندان ایشان نیز در آن زمان متولد شده اند، اما ایشان هیچ اقدامی برای اخذ تابعیت برای آنها نکرده است و این فرزندان هیچگاه کد تامین اجتماعی کشور کانادا را نداشته و در کانادا نیز اقامت ندارند و حتی پس از پایان دوران تحصیل پدر و بازگشت به ایران هیچ سفر خارجی بجز عتبات عالیات نداشته اند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: موضوع دوتابعیتی بودن مدیران سطح بالای کشور و وابستگان درجه یک آن‌ها، برای نهادهای نظارتی و امنیتی در کشور موضوع حساس و نامطلوبی است لذا پیش از انتخاب این مدیران درباره آن استعلام لازم صورت می گیرد. این رویه در مورد دکتر زاهدی وفا نیز طی شده است و رییس جمهور با احاطه کامل به طی شدن این مراحل ، ایشان را به مجلس معرفی کرده است.
 
امیرآبادی : زاهدی وفا به دور از حاشیه های سیاسی و با مدیریت علمی، منطقی و عقلانی وزارت رفاه را اداره کرد
 
احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زاهدی وفا در طول مدت سرپرستی اش در وزارت تعاون کمتر با نمایندگان  مجلس تعامل و ارتباط داشت تا اخلاق‌مداری خود را نشان دهد و رئیس جمهور را در معذورات اخلاقی برای معرفی اش به عنوان وزیر پیشنهادی قرار ندهد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: وزیر پیشنهادی تعاون، کار، رفاه اجتماعی پس از معرفی به مجلس تعامل و ارتباط خود را با نمایندگان آغاز کرده و در مجامع برخی استان‌ها حضور یافته است.
 
وی با تاکید بر اینکه اقبال خوبی در مجلس برای رای اعتماد به زاهدی وفا وجود دارد، گفت: زاهدی وفا در طول دوران سرپرستی‌اش بر وزارت تعاون این وزارتخانه را به دور از حاشیه های سیاسی و با مدیریت علمی، منطقی و عقلانی اداره کرد.
 
محمد سبزی: زاهدی وفا از سلامت اقتصادی برخوردار است
 
حجت‌الاسلام محمد سبزی عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: زاهدی وفا از نظر اقتصادی فردی سالم و از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارد. زاهدی وفا از سلامت اقتصادی برخوردار است، وزیر پیشنهادی حقوق بازنشستگان را ساماندهی کرد
 
لطفی: زاهدی وفا اشراف کامل به مشکلات وزارت کار دارد/ فرصت آزمون وخطا وجود ندارد
 
حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را توانا و مشرف به این وزارتخانه دانست و گفت: ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی از مهمترین برنامه‌های ضروری وزیر آینده است.
 
سرمدی: زاهدی وفا در مدتی کوتاه توانست امور بازنشستگان را ساماندهی کند
 
کیومرث سرمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی کار در دوران سرپرستی خود بر این وزارتخانه توانست در مدتی کوتاه امور بازنشستگان را ساماندهی کند.
 
جباری: وزارت کار در دوره سرپرستی زاهدی وفا به دور از حاشیه‌های سیاسی اداره شد

 
احمد جباری نماینده مردم پارسیان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در طول سرپرستی زاهدی وفا به دور از حاشیه و جناح بندی‌های سیاسی به وظیفه خود عمل کرده است.
 
عیسی زاده: در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کار از دولت پشتیبانی می‌کنیم
 
مهدی عیسی زاده رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه در توان داریم دولت را در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون،کار، رفاه اجتماعی پشتیبانی خواهیم کرد.
 
علی بابایی کارنامی: زاهدی‌وفا در دوران سرپرستی عملکرد قابل قبولی در حوزه کارگری داشت
 
علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی کار فردی تحصیلکرده است، گفت: زاهدی‌وفا در دوران سرپرستی در وزارت کار عملکرد قابل قبولی در حوزه کارگری داشته است.

لینک کوتاه
حمایت نمایندگان وزیر پیشنهادی کار شایعات