«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد این کشور، چهار مدل خودرو ایرانی را که در این کشور آمریکای لاتین بین 12 هزار تا 16 هزار دلار به فروش می‌رسد، مونتاژ خواهد کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرگزاری ائوروپا پرس، رئیس‌جمهوری ونزوئلا با حضور در «نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی ایران و ونزوئلا» در کاراکاس تاکید کرد: تولید این خودروها موجب صرفه‌جویی اقتصادی مردم می‌شوند، چرا که برای هر یکصد کیلومتر تنها هفت لیتر سوخت نیاز دارند.

 
نیکلاس مادورو با بیان اینکه چهار مدل خودوری ایرانی از طریق شرکت «بِنیراَئوتو» (Venirauto) مونتاژ خواهند شد، خاطرنشان کرد: امروز ایران کشوری نمونه، کشور پیشرفت، تولید، دانش و تولید محصولات است. 
 
وی افزود: ما باید از فرصت حضور مدیران قدرتمندترین شرکت‌های ایران در حوزه‌های علمی، فناوری و صنعتی در کشورمان استفاده کنیم. در وهله نخست واردات تجهیزات همودیالیز به ونزوئلا و در مرحله بعدی ساخت آن‌ها در کشور را آغاز کنیم. 
 
مادورو با تاکید بر اینکه ونزوئلا بازاری قدرتمند برای فروش خودرو است، بر تمایل این کشور در انتقال فناوری و دانش به منظور راه‌اندازی و ساخت یک شهرک صنعتی نیز اشاره کرد.
 
وی همچنین از اعزام نوجوانان ونزوئلایی به ایران، در چارچوب یک توافق دوجانبه به منظور شرکت در دوره‌های آموزشی علمی و فناوری  خبر داد.
 
«نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی ایران و ونزوئلا»، بین 14 تا 18 سپتامبر (23 تا 27 شهریور) در پایتخت ونزوئلا با هدف تقویت و توسعه همکاری ها و تبادل اطلاعات بین دو کشور برگزار می‌شود.
 
به گفته رئیس روابط عمومی شرکت ونزوئلایی «کیم‌بیوتِک» (Quimbiotec)، نهادهای دولتی ونزوئلا مرتبط با حوزه سلامت و توسعه تحقیقات علمی امیدوارند که این رویداد امکان ایجاد اتحادهای استراتژیک بین دو کشور را فراهم کند.
 
روسای جمهوری ایران و ونزوئلا در جریان سفر ماه ژوئن (اواخر خرداد) مادورو به تهران و در شرایطی که هر دو کشور تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارند، سند همکاری 20 ساله را امضا کردند.
 
با در نظر گرفتن اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به نگاه مثبت دولت سیزدهم به توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و تاکید مقام معظم رهبری به توسعه اقتصاددانش بنیان به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان مجموعه ای از فعالیت‌ها در راستای حمایت از این شرکت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است، گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در ونزوئلا، فرصت مناسبی برای نشان دادن آخرین دستاوردها به شرکت‌های کشور میزبان و سایر علاقه‌مندان خواهد بود.

لینک کوتاه
خودرو های ایرانی آمریکای لاتین ونزوئلا مونتاژ

اخبار مرتبط

سقوط بیت‌کوین

سقوط بیت‌کوین

بیت‌کوین سقوط کرد و طی 24 ساعت گذشته 1.02 درصد از دست داد. 9 فروردین 1403

نظرات شما