وزیر نیرو از محقق شدن وعده افزایش 6هزار مگاواتی تولید برق خبر داد که بالاترین افزایش در تولید برق در یک سال در سال‌های پس از انقلاب محسوب می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا «علی‌اکبر محرابیان» روز دوشنبه در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی افزود: برخلاف رویه‌های گذشته دولت سیزدهم و وزارت نیرو عزم خود را برای حمایت‌های ویژه از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به‌کار گرفته‌اند.
 
وی ادامه داد: اگر قرار بود رویه گذشته تداوم یابد با وجود اقدام‌های دولت قبل ظرفیت‌های کمی ایجاد شده است؛ بنابراین دولت سیزدهم حمایت ویژه خواهد کرد.
 
وزیر نیرو گفت: دولت سیزدهم مدل‌های تازه‌ای در حمایت از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر مدنظر قرار داده که مشمول نیروگاه‌های بزرگ، کوچک و خانگی خواهد شد.
 
 محرابیان در ادامه با بیان اینکه کشور ما در حال پیشرفت است و با سرعت مسیر توسعه را می‌پیماید، خاطرنشان کرد: بدیهی است پایه و اساس رشد هر کشوری تامین انرژی پایدار و مطمئن است و ما برای تامین برق مصارف خانگی، کشاورزی و صنعت باید گامی محکم و مطمئن برداریم.
 
وی بیان کرد: برنامه در دستور کار وزارت نیرو حول دو محور توسعه صنعت در بخش‌های مختلف و مدیریت و بهینه‌سازی مصرف است.
 
وزیر نیرو گفت: در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و حرارتی برنامه‌ریزی شده و طب برنامه مدون با توجه به روش‌های مختلف تامین مالی مسیر را طی می‌کنیم؛ بنابراین امروز می‌دانیم طی 3 سال آینده چه نیروگاه‌هایی، چه میزان تامین مالی و ساختگاه به بهره‌برداری می‌رسد.
 
محرابیان اضافه کرد: طی برنامه مدون برای نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر احداث 35 هزار مگاوات برنامه‌ریزی شده به طوری که در سال اول به طور کامل و طبق زمان مقرر به بهره‌برداری رسید، تنها 4 نیروگاه باقی مانده که طی روزهای آینده سنکرون می‌شود.
 
محرابیان افزود: طی یک سال گذشته 30 واحد تولیدی جدید به بهره‌برداری رسید که با 4 واحدی که به‌زودی افتتاح می‌شود وعده 6 هزار مگاوات عملی خواهد شد.

لینک کوتاه
  وزیر نیرو افزایش تولید برق

اخبار مرتبط

نظرات شما