یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در مسیر صرفه جویی، بهینه سازی و فرهنگسازی در مصرف سوخت گام برداریم تا چندین سال آینده نیازمند واردات بنزین نخواهیم بود اما با ادامه روند موجود تا دو سال آینده میزان تقاضا از میزان تولید پیشی خواهد گرفت.

به گزارش نسیم اقتصاد، هادی بیگی نژاد در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت تامین بنزین در سطح کشور، بیان کرد: ما طی امسال و سال آینده مشکل سوخت نخواهیم داشت، میزان تولید ما به اندازه میزان مصرف در طول این دوسال است اما اگر بخواهیم به همین شیوه جلو برویم در طی سال های آینده به وارد کننده تبدیل خواهیم شد و میزان مصرف ما از میزان تولید پیشی خواهد گرفت.
 
وی در ادامه اظهار کرد: اگر برای صرفه جویی، بهینه سازی، فرهنگسازی و استفاده از ظرفیت پالایشگاه های کوچک برنامه ریزی شود، ما نیازمند واردات نخواهیم شد و شاید تا 10 سال آینده نیازی به واردات بنزین نداشته باشیم. بستگی به نوع مدیریت ما دارد.
 
مجلس با منطق در خصوص قیمت بنزین گام بر می دارد
 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وقتی به سمت کم مصرف کردن خودروها حرکت کنیم، وقتی فرهنگ سازی کنیم تا مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند، وقتی بهینه سازی مصرف سوخت را در حوزه های مختلف دنبال کنیم و پالایشگاه های کوچک را وارد مدار کنیم می توانیم نیاز کشور به سوخت را از داخل تامین کرده و نیازی به واردات نداشته باشیم.
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است دولت در لایحه بودجه سال آینده نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام کند؟، بیان کرد: مجلس موافق عقل و منطق است. حرف حساب را هرکس بگوید می پذیریم. اگر در لایحه بودجه سال 1402 مجلس و دولت به این جمع بندی برسند که قیمت افزایش یابد یا افزایش پیدا نکند ما نیز بر اساس منطق گام برخواهیم داشت اما اکنون برای نظر دادن در خصوص این موضوع زود است.

لینک کوتاه
مصرف واردات بنزین

اخبار مرتبط

نظرات شما