بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افت 3 درصدی در جلسه قبل، 1.12 دلار یا 1.2 درصد کاهش یافت و به 91.71 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد، قیمت نفت روز چهارشنبه پس از تشدید محدودیت‌های «کووید -19» در چین، انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره، نگرانی‌ها از رکود اقتصادی جهانی و کاهش رشد تقاضای سوخت کاهش یافت.
 
بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افت 3 درصدی در جلسه قبل، 1.12 دلار یا 1.2 درصد کاهش یافت و به 91.71 دلار در هر بشکه رسید.
 
به گزارش رویترز، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 1.25 دلار یا 1.4 درصد کاهش یافت و به 85.63 دلار در هر بشکه رسید.
 
سرمایه گذاران همچنین منتظر افزایش بیشتر نرخ بهره برای مهار تورم هستند. انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنجشنبه خود نرخ بهره را به شدت افزایش دهد.
 
پس از نشست بانک مرکزی اروپا، فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) قرار است در 21 سپتامبر تشکیل جلسه دهد.
 
افزایش ارزش دلار آمریکا که حدود 0.5 درصد افزایش یافت نیز بر قیمت نفت فشار وارد کرد.
 
نظرسنجی اولیه انجام شده توسط رویترز در روز سه‌شنبه نشان داد که انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا برای چهارمین هفته متوالی کاهش یابد و در هفته منتهی به دوم سپتامبر به میزان 733 هزار بشکه کاهش یابد.
 
داده‌های هفتگی موجودی انبارهای آمریکا از سوی مؤسسه نفت آمریکا و اداره اطلاعات انرژی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، یک روز دیرتر از حد معمول به دلیل تعطیلات رسمی در روز دوشنبه منتشر می‌شود.

لینک کوتاه
کاهش قیمت نفت برنت ۹۱ دلار و۷۱ سنت

اخبار مرتبط

نظرات شما