معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: کشورهایی که در تحریم های ظالمانه آمریکا شرکت کردند باید از لیست واردات خودرو به کشورمان خارج شوند که این در حال پیگیری است.

به گزارش نسیم اقتصاد، تسنیم نوشت: ابوالفضل خلخالی، معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در مورد آئین نامه وزارت صمت برای واردات خودرو و اشکالات آن گفت: اینطور نیست که دست وزارت صمت برای نوشتن خیلی از بخش های آئین نامه باز باشد چراکه قانون در برخی موارد محدودیت هایی ایجاد می کند.
 
وی افزود: از جمله این محدودیت ها، بحث لزوم انتقال فناوری و همچنین اولویت واردات خودروهای اقتصادی برای عامه است و یک محدویت دیگر هم میزان ارزی است که سازمان برنامه و بودجه برای این موضوع تخصیص داده که متناسب با شرایط کشور است.
 
معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت متذکر شد: ما تا به امروز آئین نامه ای به معنای آئین نامه اجرایی واردات مصوب نکردیم بلکه مصوبه هیئت وزیران با پیشنهاد وزارتخانه را داریم که در راستای آن مصوبه، دستورالعمل های واردات در حال نگارش است و اتفاقاً جلساتی را هم با بخش خصوصی که واردات انجام دادند برگزار کردیم.
 
خلخالی با بیان اینکه انتقال فناوری در اولویت این طرح قرار گرفته گفت: افراد می توانند طرح کسب و کار خود را ارائه کنند و اگر شرایط خدمات پس از فروش و نمایندگی را داشته باشد ما هم برای تأمین مالی واردات به آنها کمک می کنیم.
 
وی عنوان کرد: کشورهایی که در تحریم های ظالمانه آمریکا شرکت کردند باید از لیست واردات خودرو به کشورمان خارج شوند که این در حال پیگیری است.
 
خلخالی افزود: سقف دلاری که در این آئین نامه تعیین شده متناسب با تصمیم گیری های کلان کشور در حوزه اقتصاد است ضمن اینکه ما در این بخش، توان تولید داریم.

لینک کوتاه
کشور واردات خودرو تحریم های ظالمانه آمریکا

اخبار مرتبط

نظرات شما