طرح ابر پروژه آبرسانی غدیر به منظور تامین آب شرب قریب به 4.7 میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان، با مشارکت بانک پارسیان و به‌دست توانای متخصصین،مهندسان و کارگران به‌صورت جهادی در مدت 10 ماه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد، مردم خوزستان در سال‌های اخیر به‌شدت با پدیده تأمین نشدن آب موردنیاز دست‌به‌گریبان بودند و این امر زندگی آنان را تحت‌تأثیر خود قرارداد .نگرانی از تأمین آب موردنیاز همچنان دغدغه مردم بود تا آنکه ابر پروژه آبرسانی غدیر کلید خورد. با مشارکت بانک پارسیان، اجرای این طرح که طی سال ها پیش در خوزستان آغاز شد، سرعت گرفت و به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه، سرانجام روزجمعه یازدهم شهریورماه با حضور سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور، وزیر نیرو و مسئولان استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.
با اجرای طرح آبرسانی غدیر، آب 26 شهر و یک هزار و 600 روستای خوزستان، به لحاظ کمی 100 درصدی و به لحاظ کیفی 50 درصد تامین می‌شود.
رضا بشارتی زاده، مدیرعامل گروه صنایع فولاد صبح پارسیان و مجری تامین کننده لوله های فولادی این طرح، طرح آبرسانی غدیر را یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی در کشور و گام بلندی در جهت تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر رفع محرومیت از چهره خوزستان برشمرد.
وی خاطرنشان کرد : برای تکمیل این طرح بیش از 120 کیلومتر لوله فولادی باکیفیت با تعداد شاخه های10،140 تأمین و حدود پنج هزار میلیارد ریال نیز از سوی بانک پارسیان سرمایه‌گذاری شد.
بشارتی زاده افزود: طرح غدیر نیاز شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، سوسنگرد، حمیدیه، رفیع، بستان و 1600 روستا، را از آب شرب باکیفیت تأمین می‌کند.
گفتنی است؛ گسترش عدالت در اقصی نقاط استان، پایداری اجتماعی و توسعه زیرساختی کشور؛ ارتقای رفاه و کیفیت زندگی ساکنان روستاهای هدف، پیشگیری از مهاجرت و ایجادمحیط پایدار؛ شکوفایی اقتصادی منطقه و رونق تولید، شکوفایی استعدادها و امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های‌ خاص و ویژه هر یک از مناطق کشور از جمله آثار اجتماعی و اقتصادی و دستاوردهای این طرح است.

لینک کوتاه
تأمین مالی طرح آب رسانی غدیر بانک پارسیان

اخبار مرتبط