یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: مصرف بنزین در سطح کشور بالاست و تاکید مجلس بر کنترل مصرف بنزین و استفاده از ظرفیت های داخلی برای افزایش تولید است.

به گزارش نسیم اقتصاد، احمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تولید بنزین در سطح کشور، بیان کرد: پالایشگاه های کشور امروز با تمام ظرفیت در حال تولید هستند ولی مصرف بنزین در سطح کشور به نسبت بالاست و تولید بنزین در سطح کشور اکنون با میزان مصرف مردم برابری می کند بنابراین صرفه جویی در مصرف بنزین اولین اولویتی است که باید از سوی مردم دنبال شود.
 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قطعا برخی از پالایشگاه های کشور به صورت دوره ای نیاز به اورهال دارند، اظهار کرد: باید به این سمت برویم که در آینده میزان تولید را در سطح کشور افزایش داده و کیفیت بنزین را بالاتر ببریم و تاکید کمیسیون انرژی به وزارت نفت بر این بوده که تا جای ممکن ما نیاز داخلی به بنزین را در داخل خود کشور تولید کنیم.
 
نباید در حوزه بنزین وارد کننده باشیم
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امروز دو ابر پالایشگاه شهید قاسم سلیمانی و پالایشگاه مروارید مکران با  ظرفیت تولید 300 هزار بشکه در روز تامین مالی شده و بنا است تا پایان این دولت به اتمام رسیده و افتتاح شود. باتوجه به امکانات و ظرفیت های موجود در سطح کشور قاعدتا ما نباید وارد کننده در حوزه بنزین باشیم. نباید اجازه داد که به ایام گذشته بازگشت. اما در هر صورت صرفه جویی در مصرف بنزین یک ضرورت است.
 
مرادی در پایان گفت: تاکید ما این است که تولید بنزین در سطح کشور افزایش یافته و میزان مصرف آن نیز کنترل شود اما به هر حال اگر در مقطعی نیاز احساس شود واردات نیز باید انجام شود. همان طوری که در مقطعی از فصول سرد سال گاز وارد کشور می شود. اما واردات نیز یکسری مسائلی به دنبال دارد و تا جای ممکن باید از ظرفیت داخلی استفاده شود.

لینک کوتاه
ابر پالایشگاه‌ها شهید سلیمانی مروارید دولت

اخبار مرتبط

نظرات شما