ارزش صادرات نفت عربستان سعودی در ژوئن با افزایش قیمت‌ها و رشد تولید، به 31 میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان در شش سال گذشته بود.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از اعتماد آنلاین، اداره آمار عربستان سعودی اعلام کرد صادرات ماهانه نفت در ژوئن، به بیش از یک میلیارد دلار در روز رسید و بر مبنای سالانه 94 درصد افزایش یافت. ارزش صادرات نفت عربستان سعودی در سه ماهه دوم سال میلادی جاری، بیش از 91 میلیارد دلار معادل 80 درصد از کل صادرات بود.
 
عربستان سعودی که بزرگترین صادر کننده نفت جهان است، انتشار ماهانه آمار صادرات نفت را در سال 2016 آغاز کرد.
 
میانگین قیمت نفت امسال به بیش از 100 دلار در هر بشکه رسید و کمک کرده است اقتصاد عربستان سعودی، سریع‌ترین رشد را در میان اعضای گروه 20 داشته باشد؛ در حالی که در سال 2020 بر اثر ریزش قیمت‌های نفت به شدت آسیب دیده بود.
 
مازاد بودجه عربستان سعودی در سه ماهه دوم به 77.9 میلیارد ریال (21 میلیارد دلار) رشد کرد. بزرگترین شریک تجاری عربستان سعودی در ژوئن، چین بود که ارزش صادرات ریاض به این کشور، به 21 میلیارد ریال رسید و پس از آن کشورهای ژاپن، هند، کره جنوبی و آمریکا قرار گرفتند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، مجموع صادرات عربستان سعودی در سه ماهه دوم 85 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 2021 افزایش یافت و به حدود 430 میلیارد ریال سعودی رسید.

لینک کوتاه
درآمد روزانه عربستان فروش نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما