وزیر نیرو با بیان اینکه پروژه‌های آبی ایران دقیقا مطابق سیاست‌ها و پروتکل‌ها اجرا می‌شود، گفت: حتما اگر ما توضیح دهیم نگرانی عراقی‌ها مرتفع خواهد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، علی‌اکبر محرابیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره سیاست ایران در قبال انتقاد و نگرانی مقامات عراقی نسبت به پروژه‌های آبی ایران اظهار داشت: ما در چارچوب توافق‌ها و پروتکل‌هایی که از قبل تنظیم شده با کشور عراق همکاری داریم.
 
وی افزود: پروژه‌های آبی ایران دقیقا مطابق سیاست‌ها و پروتکل‌ها اجرا می‌شود.
 
وزیر نیرو تصریح کرد: مقامات عراق درخواست نشست و جلسه دادند که ما اخیرا پاسخ دادیم و پذیرفتیم و بزودی نشست‌هایی خواهیم داشت تا نگرانی‌ها رفع شود.
 
وی با تاکید براینکه حتما با این کشور مذاکره خواهیم داشت، ابراز امیدواری کرد که اگر مسئله و نگرانی وجود دارد، در چارچوب گفت‌و‌گوها برطرف شود.
 
محرابیان تاکید کرد: حتما اگر ما توضیح دهیم نگرانی عراقی‌ها مرتفع خواهد شد.
 
 مهدی رشید الحمدانی وزیر منابع آبی عراق، در بازدید از اقدامات جاری در پروژه خط لوله بصره اظهار کرده است: علت شور شدن آب شط العرب، مد آب دریا و جاری شدن معکوس آن در رودخانه است که عوامل گوناگونی از جمله قطع شدن آب رود کارون و ساخت سد از جانب ایران موجب آن شده است.
 
او گفته است که ایران بدون در نظر گرفتن منافع عراق در این منطقه سد ساخته و مسیر رودخانه کارون و دیگر آب‌هایی که در شط العرب جریان پیدا می‌کند را تغییر داده و عملا شط العرب فقط از آب‌های دجله و فرات تغذیه می‌کند.
 

لینک کوتاه
پروژه‌های آبی ایران توافقات عراق

اخبار مرتبط