قیمت نفت در روز سه‌شنبه پس از آن که داده‌های ناامیدکننده اقتصادی چین، بزرگترین خریدار نفت خام، نگرانی‌ها از رکود جهانی را احیا کرد، کاهش یافت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر قیمت نفت در روز سه‌شنبه پس از آن که داده‌های ناامیدکننده اقتصادی چین، بزرگترین خریدار نفت خام، نگرانی‌ها از رکود جهانی را احیا کرد، کاهش یافت.
 
بهای معاملات آتی نفت برنت با 73 سنت یا 0.8 درصد کاهش به 94.37 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 44 سنت یا 0.5 درصد کاهش به 88.97 دلار در هر بشکه رسید.
 
به گزارش رویترز، معاملات آتی نفت در جلسه قبل حدود 3 درصد کاهش یافت. بانک مرکزی چین برای احیای تقاضا، نرخ بهره وام‌ها را کاهش داد، زیرا داده‌ها کاهش غیرمنتظره اقتصاد در ماه ژوئیه را نشان داد،
 
تحلیلگران می‌گویند اگر ایران و ایالات متحده پیشنهاد اتحادیه اروپا را بپذیرند که تحریم‌های صادرات نفت ایران را لغو می‌کند، نفت بیشتری وارد بازار خواهد شد.
 
یک مقام اتحادیه اروپا گفت که ایران روز دوشنبه به متن پیش نویس «نهایی» اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای پاسخ داد، اما جزئیاتی از پاسخ ایران ارائه نکرد. وزیر امور خارجه ایران از آمریکا خواست برای حل سه موضوع باقی مانده انعطاف نشان دهد.
 
اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در گزارشی روز دوشنبه اعلام کرد که کل تولید در حوضه‌های اصلی شیل ایالات متحده به 9.049 میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر خواهد رسید که بالاترین سطح از مارس 2020 خواهد بود.
 
بازار همچنین منتظر داده‌های صنعت در مورد ذخایر نفت خام آمریکا است که اواخر روز سه شنبه منتشر می‌شود. نظرسنجی اولیه انجام شده توسط رویترز در روز دوشنبه نشان داد که احتمالاً سهام نفت و بنزین در هفته گذشته کاهش یافته است، در حالی که ذخایر تقطیر افزایش یافته است.

لینک کوتاه
نفت ایران نفت خام سهام نفت

اخبار مرتبط