پس از آنکه بانک مرکزی چین نرخ‌های وام‌دهی کلیدی را کاهش و همچنین مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی پیش‌بینی‌ شده در مورد این کشور را تغییر داد و بر نیاز به محرک‌های بیشتر برای حمایت از دومین اقتصاد بزرگ جهان تاکید کرد، سهام آسیایی روند متفاوتی پیش گرفتند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از استاک، فروش خرده‌فروشی و تولید صنعتی چین هر دو کمتر از حد انتظار در ماه جولای افزایش یافتند و به تفسیر ناامیدکننده وام‌دهی بانکی جدید افزودند.
 
کاهش نرخ‌ها کمک کرد تا اندکی از این ضربه کاسته شود و تراشه‌های آبی چین ثابت بماند، در حالی که بازده یوان و اوراق قرضه کاهش یافت.
 
آلوین تان، مدیر استراتژی ارز آسیا در RBC می‌گوید: «این موراد نشانه‌های دیگری هستند که بیان می‌کنند جهش رشد پس از قرنطینه شانگهای به سرعت در حال ضعیف شدن است. سیاست پولی در حال از دست دادن قدرت خود است و فقط نرخ ارز صادرات تنها نقطه روشن در اقتصاد است.»
 
گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن ثابت بود و هفته گذشته 0.9 درصد افزایش یافت.
 
نیکی ژاپن 1.1 درصد افزایش یافت زیرا داده‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد سالانه 2.2 درصد در سه ماهه دوم رشد کرده است که فقط کمی کمتر از حد تخمین‌هاست.
 
سرمایه‌گذاران همچنان نگران این موضوع هستند که آیا وال استریت می‌تواند رشد خود را حفظ کند زیرا امیدواری‌ها برای اینکه تورم ایالات‌متحده به اوج خود رسیده است با اظهارنظرهای جنگ طلبانه فدرال رزرو در این هفته آزمایش شود.
 
خطرات ژئوپلیتیکی با وجود هیئتی از قانون‌گذاران آمریکایی در تایوان برای یک سفر دو روزه همچنان بالاست.
 
معاملات آتی یورو استاکس 50 به میزان 0.4 درصد و معاملات آتی شاخص FTSE  به میزان 0.5 درصد افزایش یافت. معاملات آتی اس اند پی 500 و آتی نزدک هر دو پس از رشد هفته گذشته حدود 0.2 درصد کاهش یافتند.
 
با این حال، شاخص اس اند پی تقریبا 17 درصد بالاتر از حداقل پایین‌ترین میزان خود در اواسط ژوئن است و تنها 11 درصد از بالاترین سطح در بحبوحه پیش‌بینی‌های بدترین تورم در ایالات‌متحده است.
 
عقب‌نشینی دلار مهلتی برای طلا در 1794 دلار در هر اونس ایجاد کرد و هفته گذشته یک درصد افزایش داشت.
 
قیمت نفت کاهش یافت زیرا داده‌های ناامیدکننده چین بر نگرانی‌ها در مورد تقاضای جهانی برای سوخت افزود.
 
آرامکو، بزرگترین صادرکننده نفت جهان گفت: آماده است تا تولید خود را افزایش دهد در حالی که تولید در چندین سکوی دریایی خلیج مکزیک آمریکا پس از یک قطعی کوتاه در هفته گذشته از سر گرفته شده است.
 
برنت با 99 سنت کاهش به 97.16 دلار رسید، در حالی که نفت خام آمریکا با 89 سنت کاهش به 91.20 دلار در هر بشکه رسید.

لینک کوتاه
بازار جهانی سهام نفت خام آمریکا

اخبار مرتبط

نظرات شما